آفتاب

خشکسالی در کرمان بحران ایجاد کرده است

 خشکسالی در کرمان بحران ایجاد کرده است

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس گفت: مردم به شدت با مشکل درآمدی مواجه شده و نیاز به بسته حمایتی دارند و دولت باید به سرعت فکری بکند.

به گزارش ایسنا، "حبیب اله نیکزادی" امروز ۲۱ تیرماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: خشکسالی دام عشایر را نابود کرده و چشمه ها خشکیده و عشایر با کمبود آب و علوفه مواجه هستند و از لحاظ مسائل زیستی مشکل دارند.

وی افزود: نمایندگان استان کرمان این هشدار را به دولت داده بودند که خشکسالی در استان کرمان بحران ایجاد کرده است. 

نباید به هیچ وجه کار آبرسانی به روستاها و عشایر معطل بماند

سرپرست استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: ۱۱ میلیارد تومان برای آب روستایی ابلاغ شده اما تا زمان اختصاص یافتن، نباید به هیچ وجه کار آبرسانی به روستاها و عشایر معطل بماند. باید آبرسانی سیار به مردم روستاها و عشایر صورت بگیرد تا مشکل نداشته باشند و دنبال می کنیم اعتبار شناوری در بحث آب روستایی در اختیار استان قرار بگیرد.

دکترمحمدجواد فدایی اظهار کرد: برای تنظیم بازار باید جایی باشد که مردم از قیمت ها اطلاع پیدا کنند. همچنین باید مردم افزایش قیمت را اطلاع بدهند و مطمئن باشند که رسیدگی خواهد شد.

وی با تاکید بر التزام بانک ها به صورتجلسه امهال تسهیلات کشاورزان گفت: باید اطلاع رسانی درست در زمینه مسائل مختلف به مردم صورت بگیرد.

فدایی با اشاره به روند کار شورای اداری استان تصریح کرد: باید مدیران دستگاه ها درباره موضوعات مهم از جمله میز خدمت و تکریم ارباب رجوع، حقوق شهروندی، حجاب و عفاف و ... اطلاعات به روز داشته و گزارش بدهند.

وی با اشاره به اولویت های دولت در اشتغال، رونق تولید و رفع فقر بیان کرد: این مسائل زمان نمی شناسد و هر روز زودتر که مشکلات جوانان زودتر حل شود، از مشکلات دیگر جلوگیری خواهد شد. همه دستگاه ها در زمینه این اولویت ها مسوول هستند و برخی مسوولیت مستقیم دارند و عضو شورای اشتغال هستند و باید مدیران خودشان در جلسه حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر استفاده بیشتر از طرح کارورزی عنوان کرد: سال گذشته ۱۳۰۰ مورد از این طرح استفاده شد در حالی که برای 5000 نفر سهمیه داشتیم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه تاکید شد بانک ها براساس صورتجلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان با توجه به شرایط فعلی و خسارات جوی به محصولات کشاورزی استان، با کشاورزان برای امهال تسهیلات همکاری کنند.
انتهای پیام

کد N1911049

وبگردی