آفتاب

جام شگفتی ها جاودانه ماند

جام شگفتی ها جاودانه ماند

تیم ملی فوتبال کرواسی پس از ۵۶ سال انتظار به فینال جام جهانی راه یافت.

به گزارش ایلنا، جام شگفتی‌ها همچنان شگفتی ساز باقی ماند؛ در یک شب فراموش نشدنی تیم ملی فوتبال کرواسی موفق شد تیم ملی انگلیس را با همه ستاره هایش شکست دهد و پس از گذشت بیش از نیم قرن به فینال جام جهانی راه پیداکند.  

کروات ها در دیدار با تیم ملی انگلیس اگر چه با گل زود هنگام در دقیقه ۵ بازی غافلگیر شدند و بازی را به حریف واگذار کردند اما در ادامه با صبوری و تلاش مضاعف بربازی مسلط شده و برنده این دیدار نفس گیر شدند.  

به هرحال جام بیست و یکم در مرحله نیمه نهایی هم شگفتی آفرید و انگلیس قربانی دیگر این شگفتی بود و در ادامه سه شیرها ناکام شدند و از رسیدن به فینال بازماندند. غیرت و تعصب بازیکنان کرواسی در ادامه مثال زدنی بود و نفرات این تیم درحالیکه یک گل از حریف سرسخت انگلیسی خود عقب افتاده بودند با دوندگی و تلاس فراوان و بهره گیری از فرصت ها موفق شدند درادامه بازی دو گل به واکینگ ها بزنند و تیم پیروز میدان شوند. پیروزی شیرین تیم ملی کرواسی درپایان این بازی نفس گیر موجب اشک ها و لبخند های هواداران دوتیم در مسکو شد.  

هواداران تیم ملی کرواسی پس از پایان این برد شیرین لحظات شاد و زیبایی را در ورزشگاه مسکو خلق کردند لحظه هایی به یاد ماندنی وتاریخی که به عنوان یک تراژدی ماندگار در کلکسیون افتخارات کشور کرواسی برای همیشه جاودانه خواهد ماند.  

کرواسی سخت کوش و جنگنده نشان داد که در فوتبال هراتفاقی قابل پیش بینی است و شگفتی ها هم درسایه تلاش، همت، تعصب وهمدلی و وفاق ملی و میهنی شکل میگیرد  و به هیچ وجه اتفاقی نیست.  بنابراین این اراده آهنین کروات ها برای رسیدن به هدف ستودنی است و بایستی سرمشقی برای همه باشد  درسی که درتاریخ فوتبال جهان جاودانه می‌ماند.  

رسول شمالی ورزنده

کد N1911002

وبگردی