آفتاب
با دریافت تندیس صدآفرین؛

آفرینندگان هنر و ادبیات کودک و نوجوان تجلیل شدند

آفرینندگان هنر و ادبیات کودک و نوجوان تجلیل شدند

جمعی از آفرینندگان اثر در حوزه فرهنگ و هنرِ کودکان و نوجوانان در آیین اختتامیه اولین جشنواره آفرین مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتامیه اولین دوره جشنواره آفرین ویژه تجلیل از آفرینندگان هنر و ادبیات کودک و نوجوان، عصر دیروز چهارشنبه ۲۰ تیر در پردیس سینمایی مجموعه باغ کتاب تهران برگزار شد.

در این مراسم از بهروز غریب پور (کارگردان)، مصطفی رحماندوست (نویسنده و شاعر)، رضا بابک (کارگردان و بازیگر)، عذرا وکیلی (گوینده رادیو)، صادق صندوقی (خالق کارت صدآفرین و نقاش)، فرشته طائرپور (تهیه کننده)، محمود برآبادی (نویسنده) و فریدون عموزاده خلیلی( نویسنده و روزنامه نگار) تجلیل به عمل آمد.

ابتدای این برنامه، محمدعلی دارایی مدیر عامل خانه فرهنگ و هنر آفرین به عنوان برگزارکننده این گردهمایی، با اشاره به اینکه قرار است این خانه فرهنگی و هنری  منظره زیبایی برای نسل اثر گذار باشد، گفت: جشن آفرین تلاش می کند به مفاخر هنر و ادبیات کودک و نوجوان ورود کند تا این نسل ضمن شناخت خالقان فرهنگ و هنر حوزه خود به داشته‌های تاریخی‌اش افتخار کند.

وی با اعلام برخی از برنامه های خانه آفرین، افزود: طی روزهای آینده باشگاه خبر آفرین  و صدا آفرین با محوریت تولید و انتشار اخبار و تولید محتوا توسط کودکان و نوجوانان ایران زمین برگزار می‌شود.

در ادامه مصطفی رحماندوست نویسنده و شاعر حوزه کودکان گفت: خدا را شاکرم که بعد از ۴۰ سال فعالیت برای کودکان احساس می کنم کاری که باید انجام می دادم را در طول این سال ها انجام دادم. 

وی افزود: امیدوارم دعوت از پیشکسوتان ادامه داشته باشد و خداوند توفیق دهد تا برای کودکان سرزمینم قصه بگویم و داستان بنویسم.

بهروز غریب‌پور نیز در بخشی از این برنامه گفت: افتخار می‌کنم در سرزمینم هر کجا ویرانه ای بوده و هر جا استعداد آبادانی وجود داشته در جای جای این کشور عزیز توانستم به سهم خود ادای دین کنم.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر اگر در دنیای روشنفکری امروز کسی قلم بزند یا کسی در حوزه فلسفه بنویسد یا تاریخ،  فکر می کنند شان آن نویسنده بالاتر از نویسنده ای است که برای کودکان قلم می‌زند و این مایه تاسف است.

در ادامه برنامه تندیس صدآفرین با حضور نورالدین جعفری قائم مقام معاونت صدا، امیری نیا رئیس هیات مدیره تین تاک اپراتور تخصصی کودک و نوجوان و سلجوقی معاون وزیر ارتباطات به آفرینندگان هنر و ادبیات کودک و نوجوان اهدا شد.

بخش پایانی این برنامه نیز شاهنامه خوانی برای کودکان با اجرای علی فروتن و حمید گلی بود.

کد N1910946

وبگردی