آفتاب
افشین معصومی در گفتگو با مهر:

«چند شب» به نی و قانون رسید/ شنیدن «شعر و فریاد» بابک باربد

«چند شب» به نی و قانون رسید/ شنیدن «شعر و فریاد» بابک باربد

مدیر برگزاری پروژه «چند شب» با اشاره به برگزاری دوره تازه این پروژه از انتشار آلبوم «شعر و فریاد» به آهنگسازی و خوانندگی بابک باربد خبر داد.

افشین معصومی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هفتمین دور از مجموعه کنسرت‌های «چند شب» با عنوان «چند شب سه‌تار» روزهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸ تیرماه سالِ‌ جاری با حضور ۱۲ نوازنده‌ شناخته‌شده سازِ سه تار در تالار رودکی تهران برگزار می شود، گفت: هنرمندانی چون رامین جزایری، بابک راحتی، سپیده مشکی، ارژنگ حسینی، شهاب آذین مهر، طینوش بهرامی، ارژنگ سیفی زاده، پویان بیگلر، مهدی رستمی، وصال عرب‌زاده، فریبا هدایتی و هادی آذرپیرا در تالار رودکی تهران به اجرای مکاتب و شیوه های مختلف سه تارنوازی می پردازند.

وی ادامه داد: مجموعه کنسرت های «چندشب»  با هدف یاد آوری ریشه های اصلی موسیقی در ۱۰ دوره طراحی شده که در هر دوره به یک ساز از حوزه موسیقی ایرانی، کلاسیک و نواحی خواهیم پرداخت. البته طی دوره های گذشته ما شاهد برگزاری پروژه چند در حوزه های تار نوازی، سنتور نوازی، گیتار نوازی، عود نوازی، کمانچه نوازی و دو نوازی در بخش های مختلف بودیم که به اذعان کارشناسان موسیقی توانسته مورد استقبال علاقه مندان موسیقی ایرانی قرار گیرد.

معصومی بیان کرد: پروژه «چند شب» برای ۱۰ دوره طراحی شده که تاکنون ما هفت دوره از آن را برگزار کردیم و قرار است که سه دوره باقی مانده تا پایان سال میزبان علاقه مندان باشد. این در حالی است که دوره هشتم پروژه برای سازهای نی و قانون طراحی شده که اطلاعات تکمیلی آن در هفته های آینده منتشر می شود.

مدیر موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» درباره فعالیت های دیگر این موسسه نیز توضیح داد: آلبومی را در دست انتشار داریم که طی روزهای آینده با عنوان «شعر و فریاد» در دسترس علاقه مندان موسیقی قرار می گیرد. در این آلبوم بابک باربد نوازنده عود روی اشعار احمد شاملو و فروغ فرخزاد آهنگسازی و خوانندگی کرده که تصور می کنم با توجه به حال و هوای متفاوت ملودی ها می تواند از جمله آثار متفاوت موسیقی ایرانی در ماه های اخیر باشد.

کد N1910850

وبگردی