آفتاب

کلینیک زیبایی و پوست

کلینیک زیبایی و پوست

جوانسازی پوست به خودی خود کار سختی است اما با رعایت برخی موارد می توانید با کاهش چین و چروک وکاهش سرعت تشکیل چروک های جدید با روند پیری پوست مقابله نمایید.

از جمله مواردی که تاثیر بسزایی در چهره داشته و نیازمند مراقبت های خاصی است، پوست صورت می باشد. جوانسازی پوست به خودی خود کار سختی است اما با رعایت برخی موارد می توانید با کاهش چین و چروک وکاهش سرعت تشکیل چروک های جدید با روند پیری پوست مقابله نمایید. توجه داشته باشید که نمی توانید سبب توقف روند پیری پوستتان شوید.موارد ذکر شده در کند کردن این روند کمک می نماید. کلینیک پوست و کلینیک زیبایی متخصص, معتبر و حرفه ای نقش مهمی در صحیح اجرا شدن جوانسازی پوست دارد. کلینیک تخصصی پوست و زیبایی آرمان الهیه یکی از خوشنام ترین این کلینیک ها و تخصصی ترین آنها محسوب میشود و شما میتوانید با آسودگی خاطر بهترین روش زیبایی و جوانسازی را برای خود انتخاب فرمایید.

برترین راه های جوان سازی پوس صورت
چندین راهکار رایج برای برطرف نمودن چین و چروک های ریز پوست، اسکارها و تیرگی های ناجور و راهکارهایی برای جوان سازی پوست و عیوب جزیی دیگر وجود دارد که در ادامه آنها را بیان می کنیم.

لیفت با نخ
کند کردن روند پیری به صورت کلی از دو راه دارد, یک: استفاده از تجهیزات تخصصی کلینیکی و دوم: استفاده از تزمواد موثر در پوست مانند نخ قابل جذب و بوتاکس.
نخ های لیفت سفت کننده و ضد چروک میباشند و همچنین بعضی از آنها خاصیت ایجاد کشش پوستی را دارا میباشند. لیفت صورت با نخ حتما باید در کلینیک تخصصی انجام شود و یکی از بی عارضه و کم تهاجمی ترین روش ها محسوب میشوند.

بوتاکس
یکی از مواردی که تقریبا فاقد عوارض ناخوشایند است و خطرات آن خیلی کم است، تزریق بوتولونیوم توکسین بوده که با اسامی تجاری دیسپورت، زئومین، بوتاکس بوده که احتیاجی به دوره ریکاوری ندارد.راهکارهای گفته شده در از بین بردن موقت چین و چروک های گردن، پیشانی و صورت تاثیر دارد.

فیلرهای بافت نرم
این شیوه سبب برجسته تر کردن خط آرواره و استخوان های گونه شده، همچنین قابلیت محو کردن اسکارهای به جا مانده از آکنه یا جراحی، پر کردن گونه های فرورفته و گودی چشم شود.طی این شیوه فیلرهای بافت نرم زیر پوست تزریق می گردد.

از این شیوه می توان برای برجسته نمودن لب ها، محو نمودن خطوط افقی صورت و پر کردن خطوط نازولابیال یا خط خنده که خطوطی عمیق می باشند که از بیرون پره های بینی به طرف گوشه ی دهان کشیده می شوند استفاده کرد.
برخی از فیلرها از دانه های ریزمواد جامد معلق درژل تشکیل شده اند که با گذشت زمان جذب می گردد و دانه ها سبب تشکیل زمینه ی رشد کلاژن می گردند که کاربردشان در جوانسازی پوست صورت می باشد.قابل ذکر است گروه دیگری از فیلرها همچون اسید هیالورونیک و اسید پلی ال لاکتیک جذب بدن می گردند.

لایه بردارهای شیمیایی
راهکاری دیگر برای جوان سازی پوست صورت در این شیوه معمولا از گلیکولیک اسید یا تری کلرواسیتیک برای برطرف نمودن چین و چروک های صورت و جوانسازی پوست استفاده می شود. به این صورت که روی پوست مالیده می شود و سبب شل شدن لایه های پوست و برداشتن لایه های بالایی اپیدرمس می گردد.

این روش برای بدرنگی، جلوگیری از رشد بافت های مستعد سرطانی شدن و محو نمودن اسکارهای سطحی و لکه های پیری می گردد. میزان اثر گذاری این روش به عمق نفوذ ماده لایه بردار وابسته است. یعنی نوع و قدرت محلول به کاربرده شده با توجه به عمق نفوذ لایه بردار تعیین می گردد.
لایه برداری مکانیکی پوست یا میکرودرمابراسیون
یکی ازشیوه های موثر این روش می باشد.به این صورت که کارشناس زیبایی یا پزشک ناحیه مورد نظرتان را به همراه مقداری کریستال هیدروکسید آلومینیوم سمباده کشیده که پوستتان شفاف تر و یکدست تر شود.در این روش احتیاجی به ریکاوری نیست و هزینه تقریبا مناسبی دارد.

ادامه مطلب را حتما مطالعه نمایید تا با فواید و مراحل میکرودرم آشنا شوید.
میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ که کاربرد آن در جوانسازی پوست است. این شیوه با استفاده از یک وسیله برقی یا وسیله ای که با باطری کار می کند و حاوی سوزن های بسیار تیز و ریز است انجام می شود. به این شکل که پزشک مکررا این سوزن ها را وارد پوستتان می کند. قابل ذکر است برخلاف این که روش فوق با استفاده از سوزن انجام می شود ولی دردناک نیست.سوزن های گفته شده باعث بیشتر تولید شدن کلاژن و الاستین در پوست می گردد.روش فوق تقریبا بی خطر و کم هزینه می باشد. ضمنا می توانید پیش یا پس از سوزن زدن از موادی همچون اسید هیالورونیک یا اسید آسکوربیک بهره ببرید تا ماده عمیق تر نفوذ کند.

لیزر درمانی

لیزر درمانی  راهکاری دیگر برای جوانسازی پوست صورت. قابلیت لیزر برای مورد هدف قرار دادن سلول هایی خاص در لایه های متفاوت پوست، سبب درمان مواردی از قبیل خال لکه شرابی ( پورت واین )، ماه گرفتگی رنگدار و رگ های عنکبوتی شده است. لیزر سبب برطرف نمودن خطوط متوسط تا عمیق پوست می شود و موجب بهبود چشمگیر رنگ، بافت و سفتی پوست می گردد.

پزشک متخصص شما را در این زمینه که چه نوع لیزری برایتان مناسب است راهنماییتان می کند.حفره های به جا مانده از آکنه و بسیاری از اسکارها توسط لیزر محو می شوند.
راهکارهای نوین جوانسازی پوست
جوانسازی پوست از دیدگاه بیماران ومتخصصین اغلب به روش های غیر تهاجمی گرایش پیدا کرده است.در حال حاضر نظاره گر پیشرفت و تغییرات سریع علوم در زمینه های متفاوت جوانسازی پوست هستیم.

تزریق سلول های فیبروپلاست و رادیو فرکوئنسی از سایر روش ها می باشد.موفقیت های چشمگیر و وسیعی در زمینه ی زیبایی پوست و بیماری های پوستی توسط مرکز تحقیقات بیماری های پوستی و سالک، افزون بر پیشرفت های علمی در این زمینه به دست آمده است.از جمله راه های بازسازی پوست،تزریق سلول های فیبروپلاست به همراه رادیوفرکوئنسی و میکرودرم ابریشن است که در این روش سلولهای فیبرو پلاست به عنوان پر کننده ای طبیعی و اتولوگ که از جمله موضوعات روز دنیاست به همراه میکرودرم ابریشن اپیدرم و با رادیو فرکوئنسی درم بازسازی شده، سبب ایجاد تحولی شگرف در پوست فرد می گردد.
در ادامه مطلب این موارد را یادآور می شویم.

تزریق سلول های فیبروپلاست چه تاثیری بر جوانسازی پوست دارد؟

بیشتر ما توجه ویژه ای به پوستمان داریم و به محض مشاهده خطوط چین و چروک روی  پوستمان در آینه چهره ای مغموم به خود می گیریم.حتی اگر بهترین مراقبت ها را هم انجام دهیم باز هم پیری پوست روندی است که متوقف نمی شود. بلکه با اقداماتی می توان آن را کنترل و کند کرد.مراقبت از پوست دارای روش های درمانی بسیاری است و به دنبال آن تلاش دانشمندان هم برای ابداع روش های نوین بسیار افزایش می یابد. امروزه در ایران روشی رواج پیدا کرده است که پیشتر در آمریکا کاربرد داشت.
روش سلول درمانی از طرف محققان مرکز تحقیقات بیماری های پوست و سالک و همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و اصفهان و پژوهشکده رویان مورد آزمایش و اجرا قرار دارد.

تکنیک و فناوری جدیدی که پایه و اساس آن جایگزینی سلول های بیمار ومبتلا به اختلال عملکرد سلولهای سالم است، سلول درمانی نام دارد.
از خاصیت این سلول ها می توان به تمایز آن ها با ورودشان در بدن و تبدیل به سلولهای اختصاصی همان بافت اشاره نمود.قسمت کوچکی از پوست پشت گردن بیمار حدودا 3-4 میلی متر مربع را بعد از بی حسی بر می دارند و به کشت اختصاصی منتقل می کنند.مرحله ای که بعد از این مرحله است، استخراج سلول های بنیادی و تحریک آن ها به تکثیر می باشد.

در این شیوه بهبودی و تغییر به مرور زمان صورت می گیرد و 3 تزریق با فواصل 2 هفته ای صورت می پذیرد.بیمار طی فواصل 3 ماهه ویزیت می گردد.سلول های بنیادی تزریق شده سبب تولید کلاژن می شود و سبب برطرف شدن چروک ها و بخشیدن ظاهری جدید به چهره بیمار می گردد.
درارتباط با ماندگاری این روش می توان به ماندگاری 3 ساله آن یا حتی بیشتر اشاره نمود.همچنین قابلیت نگه داری سلول های فرد در حالت یخ زدگی و استفاده دوباره ازآن در صورت احتیاج ممکن است.

روش فوق متد اتولوگ بوده به گونه ای که مجددا از سلول های استفاده شده از بدن بیمار به بدن خود شخص تزریق می گردد.از جانب خطر تحریک سیستم ایمنی هیچ خطری وجود ندارد و سلول های تزریق شده بیگانه تلقی نمی شوند و کلاژن سازی اثر دراز مدت خواهد داشت.عوارضی از قبیل درد، خونریزی و التهاب و ورم وجود دارد که موقتی است.
جوانسازی پوست با میکرو درم ابریشن:

استفاده از میکرودرم ابریشن برای نخستین بار درکشور ایتالیا در سال 1985 صورت پذیرفت.بعد از آن در کشورهای اروپایی و بعد از آن در کشورهای آمریکایی از این روش استفاده می شد.
گونه ای کریستال خیلی ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده ای به کمک دستگاهی مخصوص در روش میکرودرم ابریشن با سطح پوست در تماس قرارگرفته و موجب تشکیل تراش های خیلی سطحی در لایه های فوقانی شاخی پوست می گردد.موردی که سبب جمع شدن کریستال ها از سطح پوست و بهبود جریان خون به منطقه و ترمیم و طراوت پوست و فعال شدن سلول های فیبروپلاست می گردد، مکش انجام شده برروی پوست می باشد.

موارد استفاده میکرودرم امکان برطرف سازی فرورفتگی های ناشی از جوش های قبلی، رفع جای جوش، جای آکنه را فراهم می سازد.برای درمان چروک های سطحی و کم عمق پوست می توانید از جوان سازی پوست استفاده نمایید.که فواصل زمانی آن چندین جلسه است،هفته ای یک تادوبارکه بیمار آن را مشخص می نماید.در روش جوانسازی پوست سایش پوست سطحی بوده و تغییر رنگ پوست و جوشگاه مشاهده نمی شود.بعد از چندین جلسه درمان بهتر شده و پوستتان شفاف تر ومحکم تر می شود.چروک های خیلی عمیق به کمک این روش درمان پذیرنیست، اما قوام کلی بعد از چند جلسه بهبود می یابد.
این روش با استفاده از لیزرهای جوان سازی بدون زخم امکان پذیر است که سبب بهتر شدن نتیجه درمان می گردد.

جوشگاه های زخم و اسکارها و آبله مرغان عمدتا با توجه به محل اسکار و عمق آن و نوع اسکارنیازمند چندین جلسه درمان هفتگی می باشند.این روش در ترمیم جوشگاه های سوختگی هم کاربرد دارد.
لکهای حاملگی: محوکردن لکهای حاملگی یا کمرنگ کردن آنها از مهمترین اثرات میکرودرم ابریشن است.به ویژه اگر حین میکرودرم از داروهای ضدلک نیز استفاده شود.افزایش 20 برابری نفوذ ویتامین سی بعد از یک جلسه درمان نمایانگر اثر میکرودرم ابریشن بوده که طی بررسی های اخیر به دست آمده است.اثرگذاری میکرودرم بر درمان لکهایی که به درمان های ضد لک پاسخی نداده اند، قابل مشاهده تر می باشد.

لک های پیری: میکرودرم ابریشن قابلیت درمان لک های پیری که در اثر آفتاب یا در سنین بالا بر روی پوست ظاهر شده اند را دارد.
یکی از مشکلات عمده میان خانم ها و آقایان کوچک کردن منافذ پوست می باشد.پس از چند جلسه درمان به دلیل بافت سازی و محکم ترشدن پوست منافذ پوستی هم کوچک تر می گردد.کوچک نمودن منافذ پوست با استفاده از روش میکرودرم ابریشن امکان پذیر می باشد.

برطرف و درمان کردن خالکوبی: با استفاده از روش میکرودرم ابریشن یا تلفیق میکرودرم ابریشن با لیزرهای خاص می توان برای درمان استفاده نمود. خالکوبی های سطحی با روش میکرودرم ابریشن امکان پذیر است.
ازبین بردن کومدون های سرسیاه و تمیزکردن پوست: میکرودرم ابریشن در از بین بردن جوشهای سرسیاه که بسیارهم رایج است موثر می باشد.کم شدن جوش های سرسیاه به کم شدن ضایعات جوشهای غرورجوانی هم کمک می نماید.

برای درمان ترک های پوست در چاقی، بلوغ و حاملگی روش میکرودرم ابریشن مورد کاربری قرار می گیرد که چندان پاسخ گویی جالبی به درمان ندارد.
برای درمان چروک های گردن و سایر ضایعات این ناحیه از روش میکرودرم ابریشن کمک می گیرند.پوست را در ابتدا در این روش تمیز می کنند، به گونه ای که عاری از چربی و آرایش شود.بعد از آن سایش در جهات مختلف و روی بخش های مختلف پوست به مدت مناسب با توجه به تشخیص پزشک و در نظرگرفتن نوع پوست و ضایعه انجام می شود.

مدت زمان انجام این کار 20 دقیقه در گردن و 20-30 دقیقه در صورت است.بعدازاینکه درمان پایان یافت، صورت پاک و شسته می شودو در انتها از کرمی قابض همچون اکسید دوزنک یا کالامین استفاده می شود.بعد از درمان احتیاجی به مراقبت های خاص نیست الا مصرف ضدآفتاب.تعداد جلسات درمان با توجه به درخواست بیمار می تواند تغییر نماید.روش فوق مناسب افراد شاغل می باشد.
جوانسازی پوست صورت با استفاده از رادیو فرکوئنسی
اگر بخواهیم روشی مطمئن،غیر تهاجمی و اثربخش برای بازگرداندن جوانی و قوام طبیعی به پوست و رفع چاقی های موضعی بدن معرفی نماییم Accent رادیوفرکوئنسی روشی مناسب می باشد.به منظور جوانسازی پوست راهکارهای بسیاری از قبیل کرم های بهداشتی و زیبایی، جراحی و لیزر و.. وجود دارد که در ادامه تک تک آنها را بررسی می نماییم. کرم های زیبایی و بهداشتی پروسه پیری را عقب می اندازد اما صرفاعمل پیشگیری را انجام می دهند.ضمنا از اثرات درمانی سطحی و زودگذر برخوردارند.اثربخشی لیزر نیز با توجه به تیپ پوست اشخاص و پاسخ گویی به درمان متفاوت بوده و جراحی نیز روشی تهاجمی است.ازجمله راهکارهای مطمئن می توان به رادیوفرکوئنسی اشاره نمود.این روش فاقد هرگونه خطر و عوارضی است.روش رادیوفرکوئنسی فوق العاده غیر تهاجمی بوده که کالا بی خطر و غیر تهاجمی است و فرد پس از انجام آن به زندگی روزمره اش باز می گردد.ضمنا برای هرنوع پوستی مناسب می باشد.

این روش به شکل یکنواخت برای جوانسازی کلیه مناطق گردن، صورت و غبغب به کار می رود.پیش از انجام هر کار دیگری در آغاز توسط این دستگاه سن پوستی شخص کاهش می یابد و در صورت نیاز تزریق ژل یا بوتاکس انجام می پذیرد.
عملکرد رادیوفرکوئنسی به چه صورت است؟

گرمای کنترل شده به لایه های داخلی پوست بدون صدمه به لایه های رویی و اپیدرم در حین درمان سبب می شود تا:
1)با گذر زمان روند پیری پوست توسط کلاژن سازی کند گشته و موجب تحریک کلاژن سازی در پوست می گردد.

2)افزایش گردش خون در منطقه و افزایش توکسین ها و دفع چربیها در ناژ لنفاوی.
3)در نواحی که چاقی موضعی وجود دارد انحلال سلول های چربی توسط گرما صورت می پذیرد.

حین درمان امکان احساس گرم شدن یا درد خفیف زمان درمان یا بلافاصله پس از آن وجود دارد.24 ساعت بعد از درمان قرمزی خفیف پوست نیز برطرف می گردد.در صورت خشکی پوست در 12 ساعت بعد از درمان بعد از 48 ساعت برطرف می شود که می توانید با چرب کردن آن ناحیه با آلوورا آن را بهبود ببخشید.
اکثر اشخاص با توجه به اینکه آستانه درد در اشخاص مختلف متفاوت است، این درمان را به راحتی تحمل می نمایند و اگر ناراحتی هم وجود داشته باشد بسیار اندک است و دردی مشابه ماساژ گرم در ناحیه دارد و نیازمند هیچ گونه بی حسی نمی باشد.

4 دوره درمان با فاصله 3-4 هفته تعداد جلسات مورد نیاز برای این درمان است و برای اشخاص بالای 45 سال این درمان هر 6ماه یکبار به شکل نگه دارنده انجام می پذیرد.
در چاقی های موضعی 8 جلسه درمان و سلولیت بدن با فاصله هر 1-2 هفته و بعداز آن 1-3 ماه یکبار صورت می پذیرد.

برای بیمارانی که مبتلا به بیماری های قلبی شدید، بیماری های کلاژن و اسکولار یا بیماران دارای بیماری های شدید و غیر قابل کنترل، اشخاص دارای مارکرهای الکتریکی از قبیل  Pace maker (باطری قلب)، ایمپلنتهای فلزی همچون فلز در منطقه هیپ به دلیل شکستگی استخوان ران یا دریچه های فلزی قلب هستند استفاده از رادیوفرکوئنسی منع استفاده دارد.برای اشخاصی که اخیرا سابقه درمان ژل یا بوتاکس داشته اند، با رعایت فاصله زمانی از تزریق نسبت به انجام فرکوئنسی اقدام نمایند.توصیه می کنیم پیش از انجام تزریق نخست رادیو فرکوئنسی را انجام دهید و پس از آن تزریق مورد نظرتان را انام دهید.

هیچ محدودیت و مانعی برای نجام فعالیت بعد از انجام رادیوفرکوئنسی برای شخص وجود ندارد و شخص می تواند فعالیت های روزانه اش را از سر بگیرد.پیشنهاد می کنیم تا 48 ساعت فرد در معرض مستقیم نورخورشید قرار نگیرد،در صورت مواجهه استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.تا 48 ساعت پس از انجام رادیوفرکوئنسی فقط مرطوب کننده و ضدآفتاب استفاده شود.پس از درمان برای جلوگیری از خشکی پوست از ژل الوئه ورا استفاده نمایید.

48 ساعت پیش از درمان تا 48 ساعت پس از درمان از کرم های درمانی از قبیل لایه بردار استفاده نکنید.
تا 48 ساعت بعد از قرار گرفتن در مکان هایی از قبیل حمام سونا و قرارگرفتن در معرض اجاق گاز و محل های خیلی گرم بپرهیزید.

روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید که مواد زائد و توکسین ها را رفع نماید.این گونه نتیجه بهتری حاصل می شود.

تلفیق دو روش تزریق سلول های فیبروپلاست و رادیوفرکوئنسی Accent سبب دوچندان کردن اثر درمانی می شود و رویای جوانی را به واقعیت نزدیک می کند.این موضوع تحقیق جدیدی است که در مرکز تحقیقات بیماری های پوستی و سالک در حال اجراست.
کد N1910459

وبگردی