آفتاب
توسط نشر نگاه

کتاب «کانت و فلسفه معاصر» به چاپ چهارم رسید

کتاب «کانت و فلسفه معاصر» به چاپ چهارم رسید

کتاب «کانت و فلسفه معاصر» نوشته لوسین گلدمن با ترجمه پرویز بابایی توسط انتشارات نگاه به چاپ چهارم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «کانت و فلسفه معاصر» نوشته لوسین گلدمن با ترجمه پرویز بابایی به تازگی توسط انتشارات نگاه به چاپ چهارم رسیده است.

لوسین گلدمن نویسنده این کتاب متولد سال ۱۹۱۳ در بخارست است که در رشته حقوق در دانشگاه بخارست و همچنین فلسفه در دانشگاه وین تحصیل کرده و سپس در سال ۱۹۳۴ به پاریس رفته است. او تحصیلات فلسفی‌اش را در دانشگاه سوربن پی گرفت. جنگ جهانی دوم باعث شد که این مولف در سال ۱۹۴۲ پاریس را ترک کرده و به سویس برود. او در سویس در اردوگاه پناهندگان زندانی شد و با وساطت ژان پیاژه آزاد شد.

ترجمه فرانسوی این کتاب با عنوان «درآمدی به کانت» و ترجمه انگلیسی‌اش هم با عنوان «امانوئل کانت» منتشر شده است. ترجمه فارسی این کتاب هم برای متمایز شدنش از دیگر ترجمه‌ها با عنوان «کانت و فلسفه معاصر» چاپ شده که عنوان فصل پایانی‌اش نیز هست.

این کتاب یکی از آثاری است که فلسفه کانت را به طور کلی بررسی می‌کنند و گلدمن در آن، رابطه بین ادوار انتقادی و پیش‌انتقادی را در تحول اندیشه فیلسوف آلمانی مورد بررسی قرار داده است. گلدمن ایده‌های کانت را در بافت اجتماعی و تاریخی‌شان قرار داده و کاربرد مضمون نگرش تراژیک را پایه‌گذاری کرد که به پژوهشش درباره پاسکال و راسین، یعنی خدای پنهان گسترش پیدا کرد.

کتاب «کانت و فلسفه معاصر» دو بخش اصلی دارد. بخش اول، ۳ فصل دارد و بخش دوم، ۴ فصل. عناوین فصل‌های بخش اول به این ترتیب است: «فلسفه کلاسیک و بورژوازی غربی»، «مقوله کلیت در تفکر کانت و…» و «دوره پیش‌انتقادی».

در بخش دوم هم این فصول و بخش‌ها درج شده است:‌ «فلسفه انتقادی و مسائل آن»، «من چه می‌توانم بدانم؟»، «من چه باید بکنم؟» و «من به چه چیز امیدوار باشم؟» و در ادامه هم این بخش‌ها: «اکنون ـ زیبایی»، «جاودانگی ـ خدا، نامیرایی»، «آینده ـ تاریخ» و «نتیجه. انسان چیست؟»

پیش از شروع بدنه اصلی کتاب هم این عناوین درج شده‌اند: درباره مؤلف و آثار وی، یادداشت مترجم انگلیسی، پیشگفتار به چاپ فرانسوی۱۹۶۷ ، پیشگفتار به ویراست اصلی (آلمانی) ۱۹۴۵ و درآمد.

چاپ چهارم این کتاب با ۲۹۴ صفحه و قیمت ۲۸ هزار تومان عرضه شده است.

کد N1910428

وبگردی