آفتاب

سعیدی: جبران لطمات اقتصادی آمران و مجریان اخلالگر اقتصادی ضروری است

سعیدی: جبران لطمات اقتصادی آمران و مجریان اخلالگر اقتصادی ضروری است

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: محاکمه آمران و مجریان اخلال در نظام اقتصادی کشور و جبران آسیب‌های اقتصادی ناشی از اقدامات آنان بسیار حیاتی و ضروری است.

محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: با اخلالگران اقتصادی باید برخورد قاطع کرد. بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از بازی اخلالگران و سودجویان اقتصادی است.

وی ادامه داد: آمران اخلال در نظام اقتصادی کشور مسؤولانی هستند که زمینه جولان و سوء استفاده سودجویان اقتصادی و ارزی را در بانک مرکزی و وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت و معدن و نظام بانکی به وجود آوردند. این افراد با انحراف در تعیین اولویت‌های واقعی و پرداخت ارز به کالاهای غیرضرور و لوکس هم باعث خروج ارز در این شرایط سخت اقتصادی از کشور شدند و هم اقتصاد کلان کشور را گرفتار نابسامانی‌ها و تلاطم‌های شدید کردند. این افراد در نهایت سودجویی بستر داخلی فشارها و تحریم‌های اقتصادی غرب را به وجود آوردند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان تعزیرات حکومتی، بانک مرکزی، وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت و دیوان محاسبات کشور را مجموعه دستگاه‌های نظارتی کشور دانست که باید نابسامانی‌های اقتصادی را با تدبیر و تصمیمات مناسب از ورطه تشدید بحران‌های اقتصادی خارج کنند و به هیچ وجه در برابر آمران و مجریان اخلالگر کوتاه نیایند.

انتهای پیام

کد N1910313

وبگردی