آفتاب

برجام، محور دیدار ابتکار و ماهاتیر اعلام شد

برجام، محور دیدار ابتکار و ماهاتیر اعلام شد

معصومه ابتکار فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران محور دیدار با نخست وزیر جدید مالزی را، تقدیم پیام حسن روحانی به ماهاتیر محمد در مورد برجام و توسعه روابط دو جانبه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  ابتکار پس از سه دیدار با مقام های ارشد مالزی در مور نتایج این دیدارها گفت: اوضاع جدید پس از خروج آمریکا از برجام نیازمند سیاست ها و شرایط جدید است که در دیدار با مقام های ارشد مالزیایی دراین خصوص و همچنین توسعه روابط دو جانبه در زمینه های مختلف گفت وگو هایی انجام شد.

وی افزود: در این دیدارها با نخست وزیر، معاون نخست وزیر و وزیر امور زنان و خانواده و وزیر امور خارجه مالزی در ارتباط با اهمیت و تقویت و توسعه همکاری های دوجانبه ، گفت و گوهای خوبی انجام شد.

ابتکار افزود: با توجه به وضعیت جدید خروج آمریکا از توافقنامه هسته ای و شرایطی که ایجاد شده در نقشی که کشورهایی مثل مالزی دراین زمینه دارند و می توانند ایفا کنند، گفت وگو شد.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: شرایط جدید نیازمند سیاست های جدید و تدابیر جدید به ویژه از نظر اقتصادی است.

معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده تاکید کرد: ایران و مالزی از دیرباز با یکدیگر روابط بسیار خوبی داشته اند و با حضور ماهاتیر محمد و دولت جدید امیدواریم روابط دو کشور بیش از پیش تقویت شود.

ابتکار تاکید کرد: ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی نیز دراین دیدار با نگاهی مثبت سلام های گرمی برای رئیس دولت ایران و همینطور حمایت و همراهی با ایران ابلاغ کرد.

ابتکار ابراز امیدواری کرد که زمینه های همکاری تهران - کوالالامپور در ابعاد مختلف سیاسی- اقتصادی و سیاسی تقویت شود.

وی در مورد محورهای دیدار خود با سیف الدین عبدالله وزیر امورخارجه جدید دولت مالزی نیز گفت: دراین دیدار در مورد سیاست ها درخصوص تقویت روابط دو جانبه به ویژه روابط اقتصادی و در جهت تسهیل مبادلات میان دو کشور تاکید شد.

ابتکار گفت: در این دیدار نیز مذاکرات خوبی انجام شد و به نظر می رسد ، مقام های ارشد دولت مالزی نیز آمادگی همکاری با ایران را دارند.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری و معاون رئس جمهوری در امور زنان و خانواده در مورد دیدار خود با 'وان عزیزه وان اسماعیل' معاون نخست وزیر و وزیر امور زنان و خانواده هم گفت: در دیدار با این مقام مالزیایی نیز به طور خاص در موردهمکاری و تبادل تجربیات دو جانبه در حوزه های زنان و خانواده ، امضای نهایی تفاهمنامه گفت وگو شد و از وی و برای حضور در ایران دعوت به عمل آمد.

کد N1910303

وبگردی