آفتاب
کامران جاهدی در گفتگو با مهر:

طلاق موضوع مستند «تا آغاز» شد/ بررسی۴۰۰ پرونده

طلاق موضوع مستند «تا آغاز» شد/ بررسی۴۰۰ پرونده

کامران جاهدی از ساخت مستندی ۹ قسمتی با عنوان «تا آغاز» درباره طلاق خبر داد.

کامران جاهدی تدوینگر سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: در حال حاضر مشغول تدوین اولین تجربه‌ام در مقام کارگردان هستم؛ مجموعه مستندی با نام موقت «تا آغاز» که سه قسمت از آن فیلمبرداری شده است و در حال انجام کارهای پیش تولید بقیه قسمت های این مجموعه ۹ قسمتی هستیم که قرار است از مهرماه در رسانه ملی پخش شود.

وی افزود: این مستند برای معاونت استان های صدا و سیما و در مرکز کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود و آسیب های اجتماعی را که منجر به طلاق می شود، بررسی می کند. در حال حاضر آسیب های اجتماعی به عنوان یک بحران مطرح هستند برای مثال مساله کودکان کار، اعتیاد، حاشیه نشینی و ... از جمله این مشکلات هستند. باید بدانیم که طلاق به خودی خود یک آسیب نیست و مجموعه‌ای از آسیب‌های اجتماعی منجر به طلاق می شود و پس از طلاق نیز مجموعه‌ای از آسیب‌ها زوجین و فرزندانشان را تهدید می‌کند. برای مثال بحث کودکان کار یکی از تبعات طلاق است از همین رو در هر قسمت از این مستند یکی از این آسیب ها را بررسی می کنیم و در هر قسمت هم یک قهرمان داریم.

جاهدی با بیان اینکه هر قسمت از «تا آغاز»  ۲۶ دقیقه است، عنوان کرد: پژوهش این مستند حدود چهار ماه طول کشید و در این مدت بیش از ۴۰۰ پرونده طلاق را مطالعه کردیم، به زندان ها سر زدیم و با افرادی که به دلیل مساله مهریه در زندان بودند صحبت و به کانون های اصلاح و تربیت هم مراجعه کردیم. البته ما در «تا آغاز» تنها به بررسی این آسیب ها در مرکز بسنده نکردیم بلکه به نقاط دورافتاده کشور سفر کردیم.

وی در پایان گفت: ما فرم حضور  این مجموعه مستند را برای جشنواره سیمای استان ها پر کرده ایم و در نظر داریم یک نسخه مستند سینمایی هم برای جشنواره «سینماحقیقت» آماده کنیم.

 سایر عوامل این مستند عبارتند از طراح، تدوینگر و کارگردان: کامران جاهدی، ناظر کیفی: جواد میرزاآقازاده، پژوهشگر: مریم گشتاسب، تصویربردار: امیرعلی ویسی، صدابردار: مادح مفاخری، مدیران تولید: فرهاد مصباح، امیر گشتاسبی، دستیار کارگردان: مهدخت اصغریان، مجری طرح: علی خائف، تهیه کننده: امیرنعیم حسینی.

کد N1910285

وبگردی