آفتاب

سربازان سعودی حاضر در جنگ یمن از مجازات‌های نظامی عفو شدند

سربازان سعودی حاضر در جنگ یمن از مجازات‌های نظامی عفو شدند

پادشاه عربستان سعودی، با صدور فرمانی نظامیان این کشور را که در جنگ علیه یمن مشارکت دارند، از مجازات‌‌های نظامی و انضباطی معاف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الاخباریه، «سلمان بن‌‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، روز گذشته با صدور فرمانی، نیروهای مسلح این کشور را که در چارچوب ائتلاف عربی در یمن می‌جنگند، از مجازات‌‌های نظامی و انضباطی معاف کرد.

بر اساس این حکم پادشاهی، تمامی نظامیان مشارکت‌کننده در عملیات موسوم به «بازگرداندن امید» از مجازات‌های نظامی و انضباطی که بر اساس برخی قوانین و ضوابط علیه آنها صادر می‌شود، معارف می‌شوند.

عربستان سعودی از ماه مارس ۲۰۱۵، ائتلافی نظامی با حضور شماری از کشورهای عربی را تشکیل داده که جنگی ویرانگر را علیه یمن با هدف سرکوب پیشروی‌های جنبش «انصارالله» و بازگرداندن مشروعیت ادعایی «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری و فراری یمن به راه انداخته است.

از آغاز تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن، حدود ۱۰ هزار غیرنظامی از جمله بیش از دو هزار و ۲۰۰ کودک جان‌شان را از دست داده‌اند.

در خبری دیگر از عربستان سعودی، یک مقام ارشد در وزارت دفاع این کشور به اتهام دریافت رشوه ۲۷۰ هزار دلاری بازداشت شده است.

«شیخ سعود بن‌عبدالله المعجب» معاون دادستان کل عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقام‌های امنیتی به اطلاعاتی دست یافته‌اند که یکی از مقام‌های ارشد در وزارت دفاع کشور «معاملات مالی مشکوکی با یکی از شرکت‌های تجاری عربستان دارد».

 

 

 

کد N1910255

وبگردی