آفتاب

امضای سند همکاری میان ایران و چین در حوزه نانو

امضای سند همکاری میان ایران و چین در حوزه نانو

همزمان با راه‌اندازی دومین دفتر نانوی ایران و چین در شهر گوانجو، سند همکاری راهبردی میان انجمن ارتقاء و توسعه مواد جدید صنعتی گوانجو و مرکز نانوی ایران و چین به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، دفتر مرکز نانوی ایران و چین در جنوب چین با هدف توسعه‌ همکاری‌های مشترک ایران و چین و تسریع همکاری‌های مشترک میان ایران و چین در حوزه‌ فناوری ‌نانو با هدف افزایش تعاملات شرکت‌های ایرانی و چینی در حوزه فناوری نانو راه‌اندازی شد.

دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به رتبه اول چین در فناوری ‌نانو در جهان، گفت: در مقاله‌ای که اخیرا آمریکایی‌ها در نشریه‌ معتبر بین‌المللی منتشر کردند، ایران را جزء 5 کشور برتر جهان تشخیص داده و از این اتفاق ابراز تعجب کردند.

وی با بیان اینکه پلتفورمی برای ارتباط میان صنایع، بازرگانان و محققان ایجاد کردیم، اظهار کرد: اگر دیروز ما راه ابریشم را برای انتقال تجارت و کالا داشتیم، امروز راه نانو می‌تواند ادامه‌دهنده‌ آن باشد. ما تجربه‌ای موفق در راه‌اندازی دفتر ویژه‌ای برای توسعه‌ همکاری‌ها در حوزه‌ فناوری‌نانو در سال 2015 در شهر سوژو داشته‌ایم که امروز این اتفاق در شهر گوانجو خواهد افتاد.

هوادونگ یه، رئیس دفتر صنایع کوچک و متوسط شهرداری گوانجو با تاکید بر اهمیت توسعه‌ فناوری ‌نانو راه‌اندازی این دفتر را موجب افزایش همکاری‌ها میان دو کشور دانست و گفت: فناوری‌ نانو امروز در تمام جنبه‌های زندگی وارد شده و در حال حاضر یکی از اولویت‌های اصلی چین محسوب می‌شود. این فناوری موجب رقابت‌پذیرتر شدن صنایع خواهد شد.

در حاشیه‌ برنامه افتتاح دفتر نانوی ایران و چین، سمپوزیوم توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های نو در ایران و چین برگزار شد و سند همکاری راهبردی میان انجمن ارتقای و توسعه‌ مواد جدید صنعتی گوانجو و مرکز نانوی ایران و چین امضاء شد.

انتهای پیام

کد N1910220

وبگردی