آفتاب

کارگران معوقات مالی دارند/شهردار دزفول: بدهی‌های شهرداری ۶ برابر درآمد سالانه است

کارگران معوقات مالی دارند/شهردار دزفول: بدهی‌های شهرداری ۶ برابر درآمد سالانه است

یکی از کارگران شهرداری دزفول می‌گوید: کارگران شهرداری دزفول با بیش از ۱۰ سال سابقه کار که تعداد آنان نزدیک به ۱۰۰ نفر است؛ چندین ماه حقوق، عیدی و پاداش سال۹۵و۹۶، سنوات سال۹۴ را طلبکار هستند و کارفرما بیش از ۷ماه بیمه تامین اجتماعی ما را واریز نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز سه‌شنبه ۱۹ تیر ماه ۹۷ کارگران شهرداری دزفول در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات معیشتی‌شان، مقابل فرمانداری و شهرداری دزفول تجمع کردند. کارگران  فضای سبز شهرداری دزفول از مناطق مختلف شهر دزفول در این تجمع اعتراضی گردهم آمده بودند.

یکی از این کارگران شهرداری دزفول با اشاره به عدم رعایت قانون کار توسط شهرداری دزفول به ایلنا گفت: ما نیروهای خدماتی شهرداری در این هوای گرم در خیابان‌ها مشغول به کار هستیم. با گرمای ۵۰درجه‌ی اهواز، روزهای تعطیل هم به سرکار می‌رویم اما قانون کار به صورت کامل اجرا نمی‌شود. طبق قانون کار پرداختی روزهای تعطیل دوبرابر است اما ما تنها ۱میلیون و سیصد را دریافت می‌کنیم.

این کارگر ادامه می‌دهد: حقوق ۱میلیون و سیصد، حقوقی نیست که بشود با آن زندگی کرد. این از جیب کارگر زدن است. روزهای تعطیل ما باید حقوق دو برابر دریافت کنیم.

وی با اشاره به تجمعات اواخر فروردین ماه امسال این کارگران، گفت: کارگران شهرداری دزفول با بیش از ۱۰ سال سابقه کار که تعداد آنان نزدیک به ۱۰۰ نفر است؛ چندین ماه حقوق، عیدی و پاداش سال۹۵و۹۶، سنوات سال۹۴ را طلبکار هستند و کارفرما بیش از ۷ماه بیمه تامین اجتماعی ما را واریز نکرده است.

میزان بدهی‌های شهرداری دزفول ۶ برابر درآمد سالانه

پیش‌تر محمدعلی دوایی‌فر ( شهردار دزفول) با اشاره به میزان بدهی‌های شهرداری دزفول بیان کرده بود: بدهی‌های شهرداری دزفول ۶ برابر درآمد سالانه است و برای این موضوع باید چاره‌اندیشی کرد. اکنون وضعیت مالی شهرداری دزفول به قدری نامناسب است که در پرداخت حقوق کارکنان خود نیز دچار مشکل است.

وی با بیان اینکه درآمد سالانه شهرداری ۶۰ میلیارد تومان است، افزود: بدهی‌های شهرداری اکنون ۶ برابر درآمد سالانه آن است؛ ضمن اینکه بدهی پنهان بسیار متعددی نیز وجود دارد که حین کار مشخص می‌شود.

کد N1910211

وبگردی