آفتاب

راه اندازی شبکه هوسا توسط صدا و سیما برای قاره آفریقا

راه اندازی شبکه هوسا توسط صدا و سیما برای قاره آفریقا

وب‌سایت دوزبانه هوسایی-انگلیسی شبکه تلویزیونی بین‌المللی هوسا تی‌وی متعلق به معاونت برون‌مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

به گزارش ایلنا،راه‌اندازی رسمی وب‌سایت این شبکه، زمینه ساز فرآیندی است که امید است تا چندی بعد، با فراهم شدن امکانات فنی و بودجه لازم، به افتتاح شبکه تلویزیونی هوسا تی‌وی بیانجامد تا به عنوان پل رسانه‌ای مستحکم بین ایران و آفریقا کارکرد یابد.

این وب‌سایت که قابلیت انتخاب دو زبان هوسایی و نگلیسی را داراست، علاوه بر بخش‌های «اخبار»، «سریال‌ها»، «فیلم‌ها»، «موسیقی»، «گردشگری» و «هنرمندان»؛ با دو بخش «خداوند با تو سخن می‌گوید» و «احادیث ارزشمند» در بردارنده اطلاعاتی مفید از خبرهای مهم روز ایران، آفریقا و جهان گرفته تا آموزه‌های دینی، بخش‌های سرگرمی و آشنایی با هنرمندان، طبیعت و جاذبه‌های گردشگری ایران و قاره آفریقا است.

در وب‌سایت هوساتی‌وی دوبخش تصویری و صوتی نیز پیش‌بینی شده است که در قسمت «Watch HausaTV» نمونه‌هایی از برنامه‌های تلویزیونی این شبکه پخش می‌شود و در بخش «Listen to VOH  »، مخاطبان آفریقایی هر روز از برنامه‌های صوتی این شبکه بهره‌مند می‌شوند. این بخش مطابق با نیاز مخاطبان آفریقایی و عادت آنها به گوش دادن اخبار و برنامه‌ها در قالب «VOH» صدای قلب‌ها، هر روز به دو زبان هوسایی و انگلیسی ارائه می‌شود.

این بخش، در آینده به یک رادیو – نمای جذاب تبدیل خواهد شد و تصویر نیز به کمک صدا خواهد آمد.

کد N1910007

وبگردی