آفتاب

اندیشه فولادوند در «مستطیل قرمز»

اندیشه فولادوند در «مستطیل قرمز»

عده ای از جوانان غرب کشور در زمین فوتبال چوار برای تقویت روحیه جنگ‌زدگان در حال بازی فوتبال بودند که هواپیماهای عراقی منطقه را بمباران می کنند

آفتاب: جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران از وزارت ارشاد خواستند اکران عمومی فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» را در دستور کار خود قرار دهد تا این بخش از تاریخ دفاع مقدس برای ایرانیان و جهان بازگو و روایت شود.
به گزارش آفتاب به نقل از روابط عمومی مستطیل قرمز؛ به کارگردانی حسن صیدخانی و حسین صیدخانی که در حوزه دفاع مقدس طی دو سال با هزینه 1/5 میلیارد تومان ساخته شده در حال حاضر مدتی است در نوبت اکران عمومی قرار گرفته است. در این فیلم محمود مقامی، اندیشه فولادوند، مهدی اسدی، جمشید جهان زاده، علی اوسیوند و شارل کوان فرانسوی و... ایفای نقش می کنند.
داستان فیلم به آوارگی شهروندان غرب کشور در دوران دفاع مقدس در منطقه ایلام می پردازد؛ حادثه ای که در زمین فوتبال چوار در بهمن ماه 65 اتفاق افتاد. عده ای از جوانان غرب کشور در زمین فوتبال چوار برای تقویت روحیه جنگ‌زدگان در حال بازی فوتبال بودند که هواپیماهای عراقی منطقه را بمباران می کنند و ۱۰ فوتبالیست، سه  کودک، یک داور، یک تماشاگر در این حادثه تلخ به شهادت می رسند.
به گفته روابط عمومی این اثر، متاسفانه در سال‌های پس از جنگ هیچ وقت این روز در تقویم ورزشی کشور ثبت نشد و حتی رسانه ملی و سایر رسانه ها در مورد آن حرفی نزدند تا اینکه حسن صیدخانی و حسین صیدخانی تصمیم به ساخت این فیلم گرفتند.
حالا مستطیل قرمز پس از چند ماه منتظر اکران عمومی است.

کد N1909888

وبگردی