آفتاب
علی خدایی مطرح کرد:

رد کلیات طرح استفاده از حداکثر توان تولید در مجلس/امیدواریم بند "و" هم باطل شود

رد کلیات طرح استفاده از حداکثر توان تولید در مجلس/امیدواریم بند "و" هم باطل شود

به گفته‌ی علی خدایی طرح استفاده از حداکثر توان تولید که منابع تامین اجتماعی را به خطر می‌انداخت، در مجلس شورای اسلامی رد شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طرح استفاده از حداکثر توان تولید داخل که به صحن علنی مجلس رفته بود، موجب نگرانی فعالان کارگری و حامیان نهاد تامین اجتماعی شد.

پس از انتقادات بسیار، کلیات این طرح در صحن علنی مجلس رد شد. علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) در این رابطه گفت: طرح قانون استفاده از حداکثر توان تولید داخلی که یکی از مواد آن ناقض ماده ۴۱قانون تامین اجتماعی بود و تصویب آن بیش از ۲۰درصد منابع تامین اجتماعی را ناپایدار می‌کرد، سیزدهم تیرماه در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته شد؛ خوشبختانه نمایندگان با کلیات این طرح مخالفت کرده و آن را رد کردند.

وی افزود: ضمن تشکر از حضور هوشیارانه فعالان محترم کارگری و مصاحبه‌ها، گفتگو‌ها و روشنگری‌های آنها، به نمایندگی از جانب جامعه کارگری از نمایندگان محترمی که به رد این لایحه غیرکارشناسی رأی دادند، تشکر می‌کنم.

خدایی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط وقرائن موجود، لازم است ما فعالان کارگری با هوشیاری کامل، موارد را دنبال کنیم؛ چراکه عملکرد گذشته پیشنهاد دهندگان این طرح‌ها نشانگر این نکته است که آقایان دست بردار نبوده و قطعا برای نیل به اهدافشان از راه‌های دیگر وارد خواهند شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم پیگیری‌های دردست اقدام درمورد بند "و" فصل هفتم بودجه و ابطال نامه رییس‌جمهور در این زمینه نیز منجر به نتیجه مطلوب شود و بتوانیم استقلال و امنیت تامین اجتماعی را حفظ کنیم.

کد N1909766

وبگردی