آفتاب

بهبود وضعیت تقلبات علمی/برخورد شدید با متخلفان

بهبود وضعیت تقلبات علمی/برخورد شدید با متخلفان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد از بهبود وضعیت تقلب‌های علمی در این دانشگاه خبر داده و تاکید کرد: برخوردهای شدیدی با متخلفان این بخش صورت می‌گیرد.

دکتر احمدرضا بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، از اجرای طرح "حمایت از پژوهش‌های دانش‌آموختگان دکتری" در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: در قالب این طرح، دانشجویان مقطع دکتری بلافاصله پس از فارغ التحصیلی می‌توانند برای انجام طرح پژوهشی سابق خود یا پژوهشی جدید با اساتید قرارداد تنظیم کنند و دانشگاه نیز حمایت اندکی از آن‌ها خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اگرچه این طرح  به تازگی اجرایی شده اما به سرعت مورداستقبال قرار گرفته و در عرض سه ماه، تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان دکتری از آن استفاده کرده‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اولویت‌های پژوهشی این دانشگاه، گفت: ارتقای کیفیت پژوهشی، کاربست دانش در جامعه، نهادسازی برای تاسیس حلقه‌های مفقوده، توسعه زیرساخت‌ها، تقویت نظارت‌ها، ماموریت محور کردن پژوهش، تقویت نقاط دارای مزایای نسبی و سپردن ماموریت‌های ویژه به آن‌ها از جمله اولویت‌های پژوهشی ما در سال جاری به‌شمار می‌رود.

وی در خصوص حمایت‌های پژوهشی از دانشگاه فردوسی نیز عنوان کرد: حمایت‌های پژوهشی بستگی به عملکرد دانشگاه‌ها و میزان ورودی و خروجی، پذیرش دانشجو، تعداد تولید مقالات و ارتباط آنها با صنعت دارد.

بهرامی در پایان با اشاره به اینکه وضعیت تقلبات علمی در دانشگاه فردوسی روند امیدوارکننده‌ای داشته است، خاطرنشان کرد: برخورد بسیار شدیدی با تخلفات صورت گرفته و اخلاق پژوهشی را جدی گرفته‌ایم و با مواردی که داشتیم برخورد شد و این روند، بازخورد مطلوبی در اصلاح امور به دنبال داشته است.


انتهای پیام

کد N1909752

وبگردی