آفتاب

اعتمادملی نتوانست منازعات خود را با تفاهم حل کند/فرایند دموکراتیک مهم است نه افراد

اعتمادملی نتوانست منازعات خود را با تفاهم حل کند/فرایند دموکراتیک مهم است نه افراد

رییس دفتر سیاسی حزب اعتمادملی با تشریح روند اختلافات داخلی اعتمادملی گفت:‌ حزب از شهریور 95 دچار مشکل شد و نتوانست منازعات خود را با تفاهم و آشتی حل کند و در نهایت تصمیم به جابجایی نخبگان این حزب گرفته شد.

واکنش رسول منتجب‌نیا  به جلسه اخیر شورای مرکزی حزب اعتمادملی که منجر به انتخاب الیاس حضرتی به عنوان قائم‌مقام دبیرکل این حزب شد، شکاف‌های داخلی این حزب را عیان‌تر از همیشه کرد. ابوالحسنی معتقد است که جابجایی افراد در یک فرآیند دموکراتیک مشکلی ندارد زیرا آن فرآیند دموکراتیک مهم است نه افراد. در تبصره 18 اساسنامه اعتماد ملی آمده است که شورای مرکزی در نبود هر کدام از ارکان حزب حق تصمیم‌گیری درباره آن رکن را دارد. به هر حال دبیرکل اکنون حضور ندارد و طبق این اساسنامه، شورای مرکزی می‌تواند وظایف وی را بر عهده بگیرد از سویی خود دبیرکل هم دستور داده بود که شورای مرکزی وظایفی را دنبال کند.

متن گفت و گوی کامل ایسنا با سیدرحیم ابوالحسنی رییس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی درباره ریشه‌های اختلافات حزب اعتماد ملی و چگونگی برگزاری جلسه اخیر شورای مرکزی اعتماد ملی به به شرح زیر است:

رییس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه جلسه شورای مرکزی اخیر این حزب با حضور 33 نفر از 55 نفر از اعضای این شورا تشکیل شد، گفت: بر اساس اساسنامه جلسات شورای مرکزی اعتماد ملی با حضور نصف به علاوه یک اعضا رسمیت می‌یابد و مصوبات این جلسه با رای دو سوم اعضای حاضر در جلسه به تصویب می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه جلسه اخیر شورای مرکزی اعتماد ملی ادامه جلسه این شورا در روز اول تیرماه بود، اظهار کرد: آقای کروبی دو بار استعفای خود را اعلام کرده بود و تحلیل ما این بود که این استعفا به دلیل تعارضات داخل حزب بود که از شهریور 95 آغاز شده بود. یک طرف این تعارض آقای منتجب‌نیا بود، وی بدون هماهنگی با دفتر سیاسی یا شورای مرکزی حزب با هفت حزب دیگر اصلاح‌طلب علیه شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بیانیه صادر کرده بود که دفتر سیاسی به وی اعتراض کرده بود که چرا بدون تصویب شورای مرکزی چنین اقدامی را انجام داده‌است. ما معتقد بودیم ایجاد شکاف در میان جریان اصلاح‌طلب در آن ایام به ویژه بعد از انتخاب 92 و 94 کار بسیار مضری برای احقاق حقوق اصلاح‌طلبان بود.

کد N1909680

وبگردی