آفتاب

رویکرد ایران حمایت از استقلال، تمامیت ارضی و همزیستی صمیمانه همه اقوام در بوسنی است

رویکرد ایران حمایت از استقلال، تمامیت ارضی و همزیستی صمیمانه همه اقوام در بوسنی است

سفیر ایران در سارایوو تاکید کرد: حضور جمعی از نخبگان و نیروهای فکری و تحصیل‌کرده از جمله بانوان ایرانی در مراسم سالگرد سربرنیتسا نمایان‌گر پیام دوستی و همبستگی دو ملت است.

به گزارش ایلنا، محمود حیدری در دیدار با گروه ایرانی شرکت‌‌‌‌کننده در مراسم پیاده‌روی سربرنیتسا ضمن خوشامدگویی با تشریح پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی میان دو ملت گفت: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران افتخار دارند که در زمان مظلومیت مردم مسلمان بوسنی با شجاعت و احساس مسئولیت به یاری همه جانبه آنان شتافتند و امروز نیز در دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و صلح و ثبات این سرزمین همچنان در کنار دولت و ملت بوسنی هرزگوین قرار دارند.

وی همچنین با ارائه گزارشی از دستاوردهای روابط دو کشور در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و ارتباطات با تشکل‌های مردم نهاد، اظهار داشت: حضور جمعی از پزشکان و نخبگان رسانه‌ای و نیروهای فکری و تحصیل‌کرده جمهوری اسلامی ایران از جمله بانوان در راهپیمایی و مراسم سالگرد سربرنیتسا نمایان‌گر پیام دوستی و همبستگی دو ملت است.

سفیر ایران در سارایوو اضافه کرد: دوستی ملت ایران نسبت به مردم بوسنی فراگیر بوده و همه اقوام این سرزمین را شامل می‌شود و امیدواریم همه ساکنان این کشور در آرامش و امنیت، هم‌زیستی برادرانه داشته باشند و خاطرات تلخ گذشته هیچ‌گاه تکرار نشود.

حیدری با تاکید بر اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران حمایت از استقلال، تمامیت ارضی و همزیستی صمیمانه همه اقوام در بوسنی و هرزگوین است،‌ تصریح کرد: دوستی میان ملت‌های ایران و بوسنی در شرایط سخت به اثبات رسیده است و  مردم بوسنی نیز همواره در اشکال مختلف قدردانی خویش از حمایت‌های سرنوشت ساز ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را ابراز کرده‌‌‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد: ابرهای رحمت همواره آسمان کشور زیبای بوسنی را معطر کند و صلح و همبستگی میان همه ساکنان این سرزمین جاودانه گردد و درخت‌ دوستی میان دو ملت ایران و بوسنی نیز همیشه پر ثمر و بانشاط باشد.

کد N1909258

وبگردی