آفتاب

جذاب‌ترین جدال نیمه نهایی؛ هانری در اردوگاه دشمن

جذاب‌ترین جدال نیمه نهایی؛ هانری در اردوگاه دشمن

نخستین بازی نیمه نهایی جام جهانی یک تقابل کاملا ویژه و خاص خواهد داشت و تیری آنری باید مقابل تیم ملی کشورش قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، آنری که در کادر فنی تیم ملی بلژیک به‌عنوان یکی از دستیاران روبرتو مارتینز به حساب می‌آید و البته با بازیکنان مطرح بلژیک از جمله لوکاکو ارتباط بسیار خوبی برقرار کرده، در بازی نیمه نهایی باید مقابل تیم ملی کشورش قرار بگیرد و به نوعی مانع رسیدن فرانسه به فینال جام جهانی شود.

آنری که 20 سال قبل با پیراهن تیم ملی کشورش به‌عنوان بازیکن قهرمان جام جهانی شده و نخستین قهرمانی خروس‌ها را به دست آورده، حالا رودرروی آبی‌ها قرار خواهد گرفت تا مانع از دومین قهرمانی آنها شود. او در راس کادر فنی فرانسه دیدیه دشان را می‌بیند که در تیم 98 کاپیتان و همبازی‌اش بود اما حالا به‌عنوان عضوی از کادر فنی بلژیک باید برای مقابله با دشان و خنثی کردن تاکتیک‌های او به مارتینز کمک کند.

بدون شک تقابل آنری با تیم ملی فرانسه یکی از جذاب‌ترین تقابل‌های نیمه‌نهایی جام جهانی خواهد بود و از آنجا که اعضای هر دو تیم به زبان فرانسه حرف می‌زنند این بازی حساسیت خاصی خواهد داشت. ضمن اینکه در پایان مسابقه و در صورت رقم خوردن هر نتیجه‌ای او یک حس دوگانه خواهد داشت. در صورت برد بلژیک آنری حتما فوق‌العاده خوشحال خواهد شد که در شروع دوران مربیگری‌اش به فینال جام جهانی رسیده و تجربه فوق‌العاده‌ای را در کارنامه‌اش خواهد داشت اما از طرفی برای تیم ملی کشورش افسوس خواهد خورد که بعد از بیست سال دوباره به قهرمانی جام جهانی فوق‌العاده نزدیک شده بوده اما در دو قدمی رسیدن به آن باز می‌ماند.

در صورت شکست مقابل فرانسه هم شرایط برعکس می‌شود و آنری حسرت رسیدن به فینال جام جهانی به‌عنوان مربی بر دلش خواهد ماند و نمی‌تواند همچون مربیانی مثل فرانتس بکن‌باوئر به‌عنوان بازیکن و مربی این مسابقه بزرگ را تجربه کند اما کشورش را در آستانه قهرمانی دوباره جهان خواهد دید و حتما برای فرانسه خوشحال خواهد شد.

جالب اینکه تیم ملی بلژیک نخستین بازی ملی خود را نیز مقابل فرانسه انجام داده است. مسابقه‌ای که در اول مه ‌سال 1904 برگزار شد و به تساوی 3-3 انجامید.

کد N1909191

وبگردی