آفتاب

روی اعتماد مردم قدم نزنید

روی اعتماد مردم قدم نزنید

هیچ نیازی نیست که با کارشناسان اقتصادی بزرگ و بنام دنیا در این مورد صحبت کنیم و یا به شیوه بی بی سی و صدای آمریکا از کارشناسان زاویه‌دار با حکومت استفاده کنیم

آفتاب: "اعتماد" کلمه ای که می تواند بسیاری از ارتباطات را به چالش بکشد. این روزها اما با توجه به شرایط اقتصادی و کلاهبرداری‌های به وجود آمده و اخبار منتشر شده در رسانه‌ها از بازار خودرو، تلفن همراه و... اعتماد کمرنگ شده است. موضوعی که به قول  «حسین راغفر» پژوهشگر حوزه فقر و نابرابری و استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا، خطر آن کمتر از خطر تحریم‌ها نیست. هیچ نیازی نیست که با کارشناسان اقتصادی بزرگ و بنام دنیا در این مورد صحبت کنیم و یا به شیوه بی بی سی و صدای آمریکا از کارشناسان زاویه‌دار با حکومت استفاده کنیم. کافی است به سوپر مارکت محله‌مان مراجعه کنیم، برای خرید میوه به میوه فروشی نزدیک منزل برویم و یا در اتوبوس و تاکسی به درد دل مرد گوش کنیم! نارضایتی را در عمق حرف‌های مردم می‌شود درک کرد.

مدام می‌شنویم که می گویند رسانه و مطبوعات باید در اعتمادسازی یاری‌رسان باشند ولی دیگر کار دارد به جایی می رسد که مطبوعات و حتی رسانه ملی هم در این امر ناتوان بمانند. نمی‌خواهیم سیاه نمایی کنیم ولی نمونه آن برنامه تلویزیونی قدیمی و موفق شبکه 5 سیماست که به مشکلات شهری مردم در مناطق مختلف پایتخت می‌پردازد و از مسئولان درخواست رسیدگی جهت حل این مشکلات را دارد ولی متاسفانه وعده‌هایی که مسئولین در این برنامه به مردم می دهند در بسیاری از موارد عملی نمی‌شود.

اگر اشتباه نکنم دو بار مشکلات زیرگذر استاد معین؛ پروژه‌ای که سال‌ها مردم منطقه را درگیر کرده در این برنامه چالشی به تصویر کشیده شد و مسئولین در این برنامه از پیشرفت پروژه سخن گفتند ولی همچنان زیرگذر استاد معین نیمه کاره مانده و مشکلات اهالی محل نیز به قوت خود باقیست.

این یک نمونه کوچک از مواردی است که روی اعتماد مردم قدم می‌زند.


محسن باقری






کد N1908741

وبگردی