آفتاب

نگاهی به خرید جدید رئال مادرید (گزارش ویژه)

نگاهی به خرید جدید رئال مادرید (گزارش ویژه)

در بحبوحه شایعاتی که درباره انتقال نیمار و کیلیان امباپه به رئال مادرید وجود دارد و زمزمه‌هایی که درباره فروش احتمالی کریستیانو رونالدو به یوونتوس شنیده می‌شود، رئال مادرید پنج‌شنبه هفته پیش نخستین خرید تابستانی‌اش را انجام داد.

به گزارش ایلنا، آلوارو اودریوسولا، دفاع راست رئال سوسیداد با قراردادی 40 میلیون یورویی به کهکشانی‌‌ها پیوست، جایی که پس از این زیر نظر خولن لوپتگی، سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا – کسی که درست در آستانه جام جهانی از سرمربیگری رئال مادرید اخراج شد – کار خواهد کرد.

لوپتگی همشهری باسکی‌اش را خوب می‌شناسد و نخستین کسی بود که به او اجازه داد بازی در تیم ملی اسپانیا را تجربه کند، پس تعجبی ندارد که این بازیکن 22 ساله نخستین خرید لوپتگی در رئال مادرید باشد. اودریوسولا در ابتدای هفته پیش درباره اخراج لوپتگی گفت: «من وارد این مساله نمی‌شوم و درباره درست یا اشتباه بودن آن قضاوت نمی‌کنم اما واقعیت این است که ما سرمربی‌مان را از دست دادیم. دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم این اتفاق روی ما تأثیر گذاشت و خولن هم شخصی بود که می‌توانست چیزهای زیادی را به تیم منتقل کند.» او پیش از باخت اسپانیا مقابل روسیه در مرحله یک هشتم نهایی از احتمال تجدید دیدارش با لوپتگی خبر داده بود و انتظارش برای دیدار دوباره با سرمربی سابق پورتو خیلی طولانی نشد و او با پستی احساسی پیوستنش به او را تأیید کرد: «پسر بچه‌ای 10 ساله بودم که به رئال سوسیداد پیوستم و حالا بعد از 12 سال که یکی از بزرگترین رؤیاهایم محقق شده، با آن خداحافظی می‌کنم. پوشیدن پیراهن سوسیداد افتخار محض بود. فقط یک چیز می‌توانست مرا از سوسیداد جدا کند که آن قبول بزرگترین چالش‌‌ها، بازی برای رئال مادرید بود.»

اودریوسولا در شرایطی مانند تیم ملی اسپانیا برای رسیدن به ترکیب اصلی، کار سختی دارد و باید با گزینه اول پوشش سمت راست خط دفاعی یعنی دنی کارواخال رقابت کند و با توجه به عملکرد خوب این بازیکن 26 ساله در چند فصل گذشته، قطعاً رقابت با او کار آسانی نخواهد بود.

کارواخال با اینکه مستعد مصدومیت‌های فراوانی است، از سال 2013 که رئالی شد، هر فصل به طور متوسط 40 بازی انجام داده است و به‌عنوان یکی از بهترین‌های پست خودش در دنیا محسوب می‌شود. اودریوسولا بازیکنی به شدت بااستعداد است و با کلی سرعت و تکنیک و توانایی‌های تدافعی. با این حال او هنوز امیدوار است که تأثیرش روی بازی رئال مادرید به اندازه کارواخال باشد تا آخرین مدافع کناری که کهکشانی‌‌ها قبل از او خریدند؛ تئو ارناندس.

 

کد N1908577

وبگردی