آفتاب

کورتوا؛ بدون پنالتی قهرمان شد

کورتوا؛ بدون پنالتی قهرمان شد

پس از صعود بلژیک به نیمه نهایی جام جهانی با شکست دو بر یک برزیل، مجله معتبر فرانس فوتبال به نکاتی از این مسابقه پرداخت.

به گزارش ایلنا و به نقل از فرانس فوتبال، این مجله در مطلبی مفصل ابتدا به بررسی عملکرد هافبک دفاعی سلسائو پرداخته است:

فرناندینیو، گربه برزیل!

فرناندینیو که جایگرین کاسمیرو در میانه میدان شده بود، یکی از مقصران اول باخت طلایی پوشان در جریان گل اول بلژیک به چشم می آید. اشتباه او در صحنه گل اول که ناشی از واکنش بد او بود، باعث شد تا آنچه از او انتظار می رفت، رخ ندهد و از آن مهم تر این است که او هیچ عملکرد موثری در نجات تیمش از حملات شیاطین سرخ نداشت. همین مسائل باعث می شود غیبت کاسمیرو را فراموش نکنیم! خلا او در صحنه ای که دی بروین گل دوم بلژیک را به ثمر رساند به طور واضحی به چشم می خورد. شماره هفت بلژیکی ها می توانست قبل از شوت زدن متوقف شود و حتی قبل از آن خطای به موقع روی لوکاکو از دو برابر شدن اختلاف جلوگیری می کرد.

در مجموع بازی جمعه شب را با یک عملکرد ناامیدکننده از فرناندینیو به یاد خواهیم آورد؛ کسی که توانسته بود این فصل را زیر نظر پپ گواردیولا و در صدر جدول انگلیس به سر ببرد تا هیچ وقت 33 ساله بودن او به چشم نیاید و حالا باید خیلی سخت، دیدار تلخ مرحله یک چهارم نهایی را فراموش کند.

«فرانس فوتبال» اما در ادامه، کورتوآ را از شیاطین سرخ مورد بررسی قرار داده است.

کورتوآ، دیوار بلژیک!

یک بازی بی نظیر از گلر چلسی! از دبل سیو او در دقیقه 36 مسابقه و ناکام گذاشتن نیمار در وقت های تلف شده باید این حدس را می زدیم که کورتوآ شب خوبی را پیش رو دارد. دقیق، شجاع و با بهترین تصمیم ها در مناسب ترین زمان ها! عملکرد قبل تحسین گلر شیاطین سرخ با توجه به سختی هایی که این فصل گذراند، با توجه به احیا شدن اعتماد به نفس او یک نکته ویژه به حساب می آید. با این حساب، گلر بلژیکی ها با عملکرد ایده آلش در بازی جمعه شب، بدون آن که نیاز به عملکرد فوق العاده ای داشته باشد، تبدیل به یک قهرمان برای مردم کشورش شده است!

کد N1908395

وبگردی