آفتاب

ضرورت ایجاد رشته دانشگاهی گردشگری در لرستان

ضرورت ایجاد رشته دانشگاهی گردشگری در لرستان

یک کارشناس ارشد مدیریت گردشگری گفت: از آنجا که لرستان در حوزه گردشگری ظرفیت‌های بالایی دارد، نیاز است که رشته دانشگاهی آن در استان راه‌اندازی شود؛ چراکه با گردشگری می‌توان برخی آداب و رسوم را اصلاح کرد.

کیانوش بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همچنین با کمک صنعت گردشگری می‌توان فرهنگ غنی لرستان را بیش از گذشته به دنیا معرفی کرد و بخش عظیمی از بیکاری را جبران کرد.

بیرانوند درباره آموزش جوامع شهری و روستایی در جذب گردشگر و ایجاد درآمد، گفت: روستاها در صورتی برای گردشگران جذاب خواهند بود که بافت محلی را حفظ کرده و شکل روستا را داشته باشند و ساکنان مناطق روستایی لباس محلی بر تن داشته و شغل آنها عمدتاً کشاورزی باشد.

این کارشناس ارشد مدیریت گردشگری افزود: همچنین باورها، افسانه‌ها و اسطوره‌هایی که در بحث مردم‌شناسی و فرهنگ عامه وجود دارد، باید ردپایی از آنها در فرهنگ روزانه مردم این روستاها وجود داشته باشد.

وی با بیان این که ادبیات آدرس‌دهی در برخورد با گردشگران بسیار بااهمیت است، خاطرنشان کرد: علاوه بر آموزش جوامع روستایی، ساکنین شهرها نیز نیازمند یک سری آموزش‌ها هستند، اولین چیزی که در هر شهری احساس می‌شود این است که گردشگر به آدرس‌دهی نیاز دارد.

بیرانوند افزود: از آنجا که شهرهای استان، شهرهای خوانایی نیستند و نمی‌توان بدون پرسش راه و مسیر خود را پیدا کرد و تابلوها گردشگر را به خوبی راهنمایی نمی‌کنند، لذا لازم است آموزش‌هایی به کسبه، رانندگان تاکسی و... ارائه شود.

وی گفت: به همین منظور رفتار بدن و ادبیات و اینکه چگونه به گردشگر آدرس دهیم، خیلی مهم است. این اولین گام در حوزه رفتار ساکنان شهر در برخورد با گردشگران است.


انتهای پیام

کد N1907766

وبگردی