آفتاب

حمله پکرمن به وضعیت داوری در جام جهانی

حمله پکرمن به وضعیت داوری در جام جهانی

خوسه پکرمن، مربی کلمبیا گفته که بازیکنان انگلیس مقابل این تیم داور را فریب می‌دادند. بازی دو تیم بارها به دلیل سوت داور متوقف شد و انگلیس در نهایت توانست برای نخستین بار پس از سال 2006 به یک‌چهارم نهایی جام جهانی برسد.

به گزارش ایلنا، انگلیس در دقیقه 57 با پنالتی هری کین پیش افتاد. این بازیکن پس از برخورد با کارلوس سانچس به زمین افتاد و داور اعلام پنالتی کرد. پکرمن گفت: «بازیکنان در محوطه جریمه به زمین می‌خورند. بازیکنان به هم برخورد می‌کنند و به زمین می‌افتند اما چنین تصمیماتی دردناک است. شما باید خودتان جای بازیکنان باشید تا این برخوردها را درک کنید. بازیکنان ما درگیر شرایطی در زمین شدند که نباید پیش می‌آمد.»

پس از آنکه مارک گایگر اعلام کرد روی کین خطای پنالتی انجام شده، بازیکنان دور او حلقه زدند و به تصمیمش اعتراض کردند. پکرمن گفت: «یک بازیکن وانمود می‌کند که رویش خطا انجام شده و بازیکنان دیگر هم تلاش می‌کنند که داور به یک بازیکن دیگر ما اخطار بدهد. این نوع بازی خیلی گیج‌کننده است. همین صحنه‌ها هم هست که سرنوشت بازی را رقم می‌زند. این توقف‌ها خوب نیست. وقتی تا این حد خطا و توقف بازی دارید اصلا خوب نیست. ما نباید تنها به بازیکنان کلمبیا نگاه کنیم، که باید به بازیکنان انگلیس هم نگاه کنیم. به نظرم انگلیسی‌ها در بازی بعدی‌شان با دقت بیشتری حضور خواهند داشت. امروز این بلا بر سر ما آمد. اوضاعی که پیش آوردند کاملا واضح و روشن بود.

اتفاقات زیادی در این بازی روی داد که انتظارش هم می‌رفت. همه می‌دانستند که بازی اینطور خواهد بود. به نظرم ما باید از فوتبال دفاع کنیم. ما باید در چنین شرایطی از حیثیت فوتبال دفاع کنیم. وقتی که داور چنین تصمیماتی می‌گیرد بازی کردن کار راحتی نیست. داور خطاهای زیادی گرفت که نباید می‌گرفت. ما باید راهی پیدا کنیم که دیگر این اتفاق نیفتد.»

داوید اوسپینا، دروازه‌بان کلمبیا پنالتی سوم انگلیس را در ضربات پنالتی مهار کرد و تیمش را پیش انداخت اما ماتئوس اوریبه و کارلوس باکا دو پنالتی برای کلمبیا از دست دادند و کلمبیا حذف شد. اوسپینا گفت: «به تیم بابت آنچه که در میدان نشان داد افتخار می‌کنم. ما ناراحتیم چون حذف شدیم اما باید سرمان را بالا بگیریم. ما تمام ذرات عرقی که می‌توانستیم را ریختیم. ما در این جام جهانی فوق‌العاده کار کردیم.»

کد N1907478

وبگردی