آفتاب

در صورت عملی شدن تهدید ایران، قیمت نفت به بشکه‌ای ۳۰۰ دلار می‌رسد

در صورت عملی شدن تهدید ایران، قیمت نفت به بشکه‌ای ۳۰۰ دلار می‌رسد

یک روزنامه کویتی امروز – پنجشنبه – نوشت که چنانچه تهدید ایران در بستن تنگه هرمز عملی شود، قیمت نفت در بازارهای جهانی به ۳۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الرای، تهدید‌های اخیر ایران مبنی بر ممانعت از صادرات نفت کشورهای همسایه، سایه سنگینی بر کشورهای جنوبی خلیج‌فارس و و به طور خاص کویت انداخته است .

منابع نفتی در این‌باره اعلام کرده‌اند که چنانچه این تهدید ایران عملی شود، روزانه حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون بشکه از نفت کشورهای جنوبی خلیج فارس صادر نخواهد شد که این فاجعه‌بار خواهد بود.

تحلیلگران نفتی کویت همچنین معتقدند که یکی دیگر از مشکلات کشور این است که بر خلاف برخی کشورهای منطقه که در خارج از کشور مخازن بزرگ نفتی برای نگهداری در اختیار دارند، کویت هیچ مخزنی در خارج کشور ندارد.

بر این اساس، موجودی نفت کویت در نفتکش‌ها به اندازه یک یا دو روز است و ظرفیت نگهداری نفت در مخازن راهبردی داخل کشور هم حدود ۳۰ روز است.

این کارشناسان با اعلام این‌که عملی شدن تهدیدهای ایران دور از ذهن به نظر می‌رسد، ارزیابی کردند که چنانچه این امر محقق شود، قیمت نفت به ۳۰۰ دلار در هر بشکه می‌رسد.

 

 

کد N1907340

وبگردی