آفتاب

ترامپ و ملکه الیزابت دیدار می‌کنند

ترامپ و ملکه الیزابت دیدار می‌کنند

رئیس‌جمهوری آمریکا در سفر خود به لندن با ملکه بریتانیا دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در سفر خود به بریتانیا با ملکه الیزابت دیدار خواهد کرد. او دوازدهمین رئیس کاخ سفید خواهد بود که در ۶۶ سال سلطنت الیزابت با او دیدار می‌کند. 

به‌جز «لیندن جانسون» سی و ششمین رئیس‌جمهوری آمریکا، ملکه الیزابت با تمام رهبران آمریکا از زمان «هری ترومن» سی و دومین رئیس کاخ سفید، دیدار داشته است. با این وجود، سفر ترامپ به بریتانیا موجی از نارضایتی را به همراه داشته است که در تاریخ سفرهای رؤسای جمهوری ایالات متحده به این کشور بی‌سابقه است. 

قانون ممنوعیت سفر شهروندان چندین کشور مسلمان به آمریکا، حمایت ترامپ از پیام‌های توئیتری معاون حزب راست افراطی «اول بریتانیا» که از آن زمان به خاطر آزار مذهبی در زندان به سر می‌برد، مخالفت گسترده‌ای را با سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن به دنبال داشته است. 

قانون اخیر دولت ترامپ مبنی بر جدا کردن فرزندان مهاجران مکزیکی از والدین‌شان و خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل بر حجم این نارضایتی‌ها افزوده است. 

«صادق خان» شهردار لندن، گفته که این شهر به ترامپ، به خاطر سیاست‌های تفرقه‌افکنانه‌اش، خوشامد نخواهد گفت و تظاهرات اعتراضی و صلح‌آمیز گسترده‌ای در اعتراض به حضور او برپا خواهد شد.  

 

کد N1907287

وبگردی