آفتاب

ظرفیت برخی صنایع بیشتر شده است/ می‌خواهیم با تغییر شیوه عدد اشتغال‌زایی را حفظ کنیم

ظرفیت برخی صنایع بیشتر شده است/ می‌خواهیم با تغییر شیوه عدد اشتغال‌زایی را حفظ کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برخی صنایع از تحریم آسیب می‌بینند، گفت : با این حال برخی صنایع ظرفیتش بیشتر شده، مثل پوشاک و کفش، برخی هم تغییر نمی‌کند و برخی ظرفیتش پایین می‌آید، مثل خودرو. ولی لوازم یدکی خودرو ظرفیتش بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت در خصوص عملکرد دولت در کاهش نرخ بیکاری گفت: در مورد سامانه رصد، این سامانه اشتغال استان‌ها را ثبت می‌کند. حدود یک میلیون شغل قبل از اقدامات  آمریکا در نظر گرفته شده بود و همین عدد را هنوز هدف داریم.

وی با بیان اینکه برخی صنایع از تحریم آسیب می‌بینند، گفت: با این حال برخی صنایع ظرفیتش بیشتر شده،  مثل پوشاک و کفش برخی تغییر نمی‌کند و برخی ظرفیتش پایین می‌آید، مثل خودرو. ولی لوازم یدکی خودرو ظرفیتش بیشتر می‌شود .

وزیر کار با اشاره به اعمال تحریم‌های آمریکا گفت: جهت‌گیری‌ها تغییر می‌کند 

ربیعی گفت: برخی استان‌ها بیش از انتظار عمل کردند؛ مثل استان گرگان که عملکردش مناسب بود. کرمانشاه با وجود زلزله عملکردش خوب بوده ولی نرخ بیکاری در این استان بالاست.

وزیر کار خاطرنشان کرد: با تغییر شیوه می‌خواهیم عدد اشتغال‌زایی را حفظ کنیم؛ به صنایعی که با تحریم آسیب می‌بینند باید توجه کنیم. جایی را باید برای آنها در بازار داخلی پیدا کنیم. برای این منظور با معاونان آقای شریعتمداری وزیر صمت، نشسته‌ایم  و صنعت به صنعت بررسی شده است.

کد N1906798

وبگردی