آفتاب

شهرداری آرامگاه شهدای مشروطه را تملک کرد

شهرداری آرامگاه شهدای مشروطه را تملک کرد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از تملک آرامگاه شهدای مشروطه توسط مدیریت شهری و آغاز عملیات مرمت تا پایان تیر ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی الله شجاع پوریان با اشاره به برنامه های شهرداری تهران برای رسیدگی به خانه مشاهیر، گفت:یکی از برنامه های جدی مدیریت شهری در این دوره تملک خانه مشاهیر است، اما از آن جا که برخی از آنها مشکلاتی از حیث مالکیت، معارض و ... دارند، تملک زمان بر است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در این میان بحث تامین اعتبار است، عنوان کرد: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی را مامور کردیم املاک ارزشمند میراثی را در شهر تهران شناسایی کند و در این حوزه کار کارشناسی انجام دهد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: با وجود تمام محدودیت ها در تامین اعتبار، به دلیل شرایط نامناسب نگه داری از آرامگاه شهدای مشروطه، اقدامات مربوط به تملک بنا در سال ۹۷ انجام شد و متصرف به زودی ملک را تحویل خواهد داد.

شجاع پوریان با بیان اینکه از ۶ ماه گذشته اقدامات اولیه برای خرید آرامگاه شهدای مشروطه آغاز شد، گفت: در حال حاضر فاز اول مطالعاتی برای مرمت بنا به اتمام رسید و تا انتهای تیر پروژه وارد فاز عملیاتی می شود.

به گفته وی، پیش بینی می شود عملیات مرمت یک سال به درازا بکشد و پس از آن بنا برای بازدید در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

کد N1906208

وبگردی