آفتاب

رانندگان: مبلغ ۶ دُنگ را از ما گرفتند ولی سندِ ۴ دُنگ به نام‌مان زدند/اتوبوسرانی: طبق قانون عمل کرده‌ایم

رانندگان: مبلغ ۶ دُنگ را از ما گرفتند ولی سندِ ۴ دُنگ به نام‌مان زدند/اتوبوسرانی: طبق قانون عمل کرده‌ایم

رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوصی به نحوه واگذاری اتوبوس‌ها انتقاد دارند اما مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران می‌گوید: انتقال اسناد اتوبوس‌ها براساس قوانین و مصوبات شورای شهر تهران بوده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اتوبوسرانان شرکت بی‌سیم ایرانیان و راهبر سبز پایتخت مدعی شدند که این دو شرکت خصوصی اتوبوسرانی در فاصله سال‌های ۸۹ و ۹۰ به هر راننده یک دستگاه اتوبوس با وعده‌ی مالکیت؛ اتوبوس با شرایط معین واگذار کرده است.

جمعی از این رانندگان به ایلنا گفتند: در آن سال‌ها با صحبت‌های صورت گرفته مقرر شد، با پرداخت ۱۷ تا ۲۰ میلیون که بر حسب مدل و نوع اتوبوس تعیین می‌شد؛ ۲ دُنگ از اتوبوس به نام رانندگان شود. سپس با پرداخت ماهی ۳۰۰هزار تومان به مدت ۶۰ ماه، سند ۶ دُنگ اتوبوس به نام رانندگان زده شود.

آنها در ادامه بیان کردند: ما با پرداخت مجموع ۲۰میلیون و اقساط ۶۰ ماهه، ارزش کل اتوبوس را به شرکت واحد پرداخت کردیم. این در حالی‌ست که این دو شرکت خصوصی پس از اتمام اقساط در مجموع تنها ۴ دُنگ از اتوبوس را به نام راننده‌ها کرده‌اند.

 آنها افزودند: ما در تمام این سال‌ها به شورای شهر، شهرداری و فرمانداری اعتراض کرده‌ایم اما تا امروز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. البته رانندگانی که در این مدت اعتراضاتی را مطرح کرده‌اند، موفق شده‌اند از شرکت سندِ ۶ دُنگ اتوبوس‌ها دریافت کنند اما بلافاصله شرکت واحد اتوبوسرانی خطوط را از رانندگانِ معترض گرفته و به دیگر رانندگان واگذار کرده است. این گروه از رانندگان در نهایت مجبور به فروشِ اتوبوس‌های خود شده‌اند.

                                       قرداد براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران بوده است

پیمان سنندجی (مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران) درباره نحوه ارایه اسناد به صاحبان اتوبوس‌ها با بیان اینکه انتقال اسناد براساس مصوبه هیات وزیران و شورای اسلامی شهر تهران بوده‌ است، گفت: در این مورد شرکت واحد اتوبوسرانی براساس قوانین، اسناد را به شرکت‌های خصوصی تحت نظارت واگذار و منتقل کرده‌ است. شرکت‌ها نیز باتوجه به قرارداد فی مابین با اتوبوسرانان و رعایت الزامات قانونی، نسبت به انتقال اسناد اقدام کرده‌اند.

کد N1906136

وبگردی