آفتاب

بهره‌وری یعنی استفاده از کالا و نیروی انسانی ملی

بهره‌وری یعنی استفاده از کالا و نیروی انسانی ملی

اولیاءگفت: ما با افزایش بهره‌وری می‌توانیم به یک برند ملی در بحث صنایع غذایی برسیم و پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ کنگره سراسری برند ملی اقتدار ملی امروز دوشنبه ۱۱ تیر با حضور علی‌ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

در این کنگره اولیاء رئیس سازمان بهره‌وری ایران اظهار کرد: چند دهه است که در دنیا بحث بهره‌وری مطرح شده است و با تمرکز بر این بخش رشد اقتصادی در کشورهای توسعه یافته کسب شده است.

وی افزود: بهره‌وری یعنی استفاده از کالای ملی و نیروی انسانی ملی که ژاپن این روند را به خوبی انجام داده و حرکت رو به جلو داشته است این حرکت به نهضتی در حوزه بهره‌وری تبدیل شده و به آمریکا و اروپا هم رسیده است.

اولیاءدر ادامه تصریح کرد: ما هم حدود ۵۰ سال است که عضو سازمان بهره‌وری شده‌ایم اما هنوز توفیقاتی کسب نکرده‌ایم امسال که سال حمایت از کالای داخلی اعلام شده فرصت جدیدی برای ما ایجاد کرد تا به این بحث بیشتر ورود کنیم اما حمایت از کالای داخلی به معنای حمایت درونی از این کالا است و تولیدکنندگان باید ظرفیت‌های درونی خود را بروز دهند و کالاهایی با کیفیت بالاتر و مصرف بهینه‌تر ارائه دهند.

وی در رابطه با دستگاه‌های فعال در این عرصه خاطرنشان کرد: ما در این زمینه با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد، ایدرو و ایمیدرو همکاری کنیم. اتحادیه‌های کارگری هم باید بهره‌وری نیروهای انسانی را بالاتر ببرند تا قیمت تمام شده محصول کاهش پیدا کند. ما تهدیدهای آمریکا را می‌توانیم به یک فرصت تبدیل کنیم و به نفع تولید و برند بنزین قدم برداریم.

وی عنوان کرد: بسیاری از کالاهای ژاپن، آلمان، آمریکا و چین برند محسوب می‌شوند که تنها با افزایش بهره‌وری و بالا رفتن کیفیت به این درجه رسیدند ما هم امیدواریم جزو کشورهایی باشیم که با یک نهضت بهره‌وری به جمع تولیدکنندگان برند بپیوندیم.

اولیاءدر پایان گفت: ما با افزایش بهره‌وری می‌توانیم به یک برند ملی در بحث صنایع غذایی برسیم و پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

 

 

 

 

کد N1905617

وبگردی