آفتاب

بررسی عملکرد برنامه اشتغال روستایی و عشایری

بررسی عملکرد برنامه اشتغال روستایی و عشایری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه گزارش عملکرد برنامه اشتغال روستایی و عشایری توسط معاونان ذیربط در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی‌ ارائه شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا تابش (نماینده حوزه انتخابیه اردکان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی) گفت: درسال ۹۶ ذیل تبصره ۱۸، برنامه اشتغال فراگیر به تصویب هیات دولت و ستاد اقتصاد مقاومتی رسید. ‌‎مطالعاتی هم در کلیه استان‌ها انجام و تقاضای بازار کار، آموزش‌ها و کارورزی‌ها در داخل هر استان و اولویت‌های ملی و منطقه‌ای مشخص گردید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به خانه ملت گفت: ‌‌‎حوزه دیگر بحث آموزش و مهارت‌آموزی در محیط کار با پوشش بیمه‌ای‌ مناسب که مورد توجه سازمان بین المللی کار بود، مورد اهتمام قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ‌‌‎ازمحل تبصره ۱۸، ۵۰۰میلیارد تومان بابت سود تسهیلات پرداختی ابلاغ شد، اظهار داشت: بانک‌ها نیز قرار بود بیست هزار میلیاردتومان به این امر اختصاص دهند. ‌‎از طرح‌هایی که توسط متقاضیان در سامانه کارا ثبت نام شده بود، ۳۹ هزارمیلیارد تومان مورد تایید قرارگرفت. 

نماینده مردم اردکان، با تاکید بر اینکه ‌‌‌‎درسال۹۷، براساس چشم‌اندازی که درسال۹۶ ترسیم شده بود، اولویت‌ها، نیازها و برنامه‌هایی مشخص شده که باید به مرحله اجرا درآید، گفت: ‌‌‌‎در بحث وام اشتغال روستایی، مجموع منابع بانک‌ها و دولت که تاکنون به این امر اختصاص یافته شش هزار میلیارد تومان بوده که تنها حدود ۱۶درصد آن پرداخت شده است،‌‌. البته بانک‌ها متعهد شده‌اند تا پایان تیرماه پنج‌هزار میلیارد دیگر را پرداخت کنند.

تابش در پایان خاطرنشان ساخت: ‌‌‎برای جلوگیری از تاخیرها، مسئله ضمانت‌نامه‌های بانکی دارد حل می‌شود و به شهرستان‌ها و استان‌ها تفویض اختیار شده تا کار سرعت بگیرد. در برخی استان‌ها ادارات کار و بانک‌ها سرعت لازم را ندارند که در چنین شرایطی، سیستم کنترلی و نظارت‌های از مرکز و بازدیدهای استانی مشکلات را مرتفع خواهند ساخت. همچنین کارگروهی در این کمیسیون برای بررسی طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است.

کد N1905539

وبگردی