آفتاب

حمله جنگنده‌های انگلیس به نیروهای همپیمان ارتش سوریه

حمله جنگنده‌های انگلیس به نیروهای همپیمان ارتش سوریه

نیروی هوایی انگلیس در ماه ژوئن گذشته گروهی از نیروهای همپیمان ارتش سوریه را در نزدیکی پایگاه «التنف» بمباران کرد.

به گزارش ایلنا، روزنامه «ساندی تایمز» نوشت نیروی هوایی انگلیس در ماه ژوئن گذشته به گروهی از نیروهای همپیمان دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، در نزدیکی پایگاه التنف حمله کرد.

ساندی تایمز تصریح کرد، این جنگنده از نوع «تیفون» بود که در جریان بمباران مذکور، بمبی به وزن ۲۲۷ کیلوگرم را به پایگاه ارتش سوریه در نزدیکی مرزهای مشترک این کشور با اردن و عراق شلیک کرد.

منابعی در وزارت دفاع انگلیس در این‌باره اعلام کردند که حادثه بمباران نیروهای همپیمان ارتش سوریه در ۲۱ ژوئن در نزدیکی پایگاه التنف اتفاق افتاد. این پایگاه در سال ۲۰۱۶ توسط ائتلاف بین‌المللیِ تحت رهبری آمریکا در شمال استان حمص احداث شده است.

این روزنامه در ادامه نوشت، یکی از گروه‌های وابسته به «ارتش آزاد سوریه» و گروه «مغاویر الثوره» به همراه شماری از مستشاران ائتلاف آمریکایی هدف حمله نیروی نظامی ناشناس در منطقه کاهش تنش در جنوب شرقی سوریه قرار گرفتند.

از سوی دیگر، منابع محلی به روزنامه ساندی تایمز اعلام کردند که گروهی از نیروهای دولتی سوریه در این بمباران هدف قرار گرفت و شماری از این نیروها جان‌شان را از دست دادند.

به نوشته روزنامه ساندی تایمز، این نخستین حمله نیروی هوایی انگلیس به ارتش سوریه از زمان حمله تروئیکای غربی در آوریل گذشته، محسوب می‌شود.

کد N1905205

وبگردی