آفتاب

تظاهرات شهروندان روسیه در اعتراض به طرح پیشنهادی افزایش سن بازنشستگی

تظاهرات شهروندان روسیه در اعتراض به طرح پیشنهادی افزایش سن بازنشستگی

کابینه روسیه ماه گذشته میلادی قانونی را به پارلمان پیشنهاد داد که براساس آن سن بازنشستگی برای مردان از ۶۰ سال به ۶۵ سال و برای زنان از ۵۵ سال به ۶۳ سال می‌رسد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مخالفان قانون پیشنهادی دولت روسیه برای افزایش سن بازنشستگی امروز -یکشنبه- در سراسر کشور دست به تظاهرات زدند. 

چند صد نفر در تظاهراتی در شهر ساحلی «ولادیووستوک» دست به تظاهرات زدند. این در حالی است که دولت مجوزی برای این تظاهرات صادر نکرده بود. در بخش‌های شرقی و همچنین منطقه سیبری نیز تظاهراتی با مجوز دولت برگزار شد و انتظار می‌رود که قسمت‌های غربی کشور نیز شاهد تظاهرات باشد. 

کابینه روسیه ماه گذشته میلادی قانونی را به پارلمان پیشنهاد داد که بر اساس آن سن بازنشستگی برای مردان از ۶۰ سال به ۶۵ سال و برای زنان از ۵۵ سال به ۶۳ سال می‌رسد. میانگین حقوق بازنشستگی در روسیه ماهیانه ۱۴ هزار روبل (۲۳۰ دلار) است. 

 این مسئله اعتراض گسترده‌ای را در میان مردم به همراه داشته و حزب کمونیست، حزب لیبرال «یابلوکو» و سازمان «الکسی ناوالنی» تندترین منتقد رئیس‌جمهوری روسیه، تظاهراتی را در اعتراض به آن ترتیب داده‌اند.

کد N1905003

وبگردی