آفتاب

کسانی که از انتشار لیست ارزبگیران ضرر کردند

کسانی که از انتشار لیست ارزبگیران ضرر کردند

چندی پیش بازار موبایل دچار اختلال و گرانی کاذبی شد و همین امر سبب پیگیری جهرمی، وزیر ارتباطات شد.

آفتاب: چندی پیش بازار موبایل دچار اختلال و گرانی کاذبی شد و همین امر سبب پیگیری جهرمی، وزیر ارتباطات شد. خلاصه کاشف به عمل آمد که عده ای از تجار بازار موبایل با دریافت ارز دولتی اقدام به وارد کردن موبایل به کشور نموده و موبایل های وارداتی را به قیمت ارز آزاد فروخته اند. لیستی از شرکت ها و کسانی که به این کار اقدام کرده بودند به درخواست وزیر ارتباطات در رسانه ها منتشر شد. اما نتیجه این انتشار به ضرر چه کسانی شد و چه کسانی از این انتشار سود بردند.
لیست منتشر شده از سوی وزیر ارتباطات که به نوعی روشنگری محسوب می شد، به شدت مورد توجه سازمان‌ حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز قرار گرفت. اما ظاهرا این کار با ذائقه محمد شریعتمداری - وزیر صنعت، معدن و تجارت جور در نیامد. وی ضمن مخالفت با این اقدام وزیر ارتباطات، اظهار کرد: بانک مرکزی اسامی افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی را به آن‌ها داده شده است را در اختیار دارد؛ بنابراین ما به عنوان وزارت صنعت نمی‌توانیم ثبت سفارش‌شدگان را افشا کنیم، چراکه در این صورت به جنگ بخش خصوصی رفته‌ایم.  
اما محمدجواد آذری جهرمی طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران گفت: برخی برای انتشار لیست ارزبگیران بهانه‌هایی می‌آورند که به هیچ وجه قابل قبول نیست. این روند باید یک بار برای همیشه به اتمام برسد و شفاف‌سازی‌های لازم انجام شود چون این شفاف‌سازی‌ها به رشد اقتصادی کشور کمک می‌کند. از همکاران انتظار می‌رود به‌جای دستگاه قضا نسبت به انتشار لیست ارزبگیران در وزارتخانه متبوع خود اقدام کنند.
البته در یک نگرش عمومی می توان گفت افراد جامعه از این انتشار راضی هستند اما باید نشست و دید که این روند افشاگرانه در نهایت می تواند کمکی برای این اقتصاد باشد یا نه؟
کد N1904955

وبگردی