آفتاب

تخلف شرکت‌های حمل بار در دریافت کمیسیون از سه دفعه عبور کند تعطیل می‌شوند

تخلف شرکت‌های حمل بار در دریافت کمیسیون از سه دفعه عبور کند تعطیل می‌شوند

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری با تاکید بر اینکه شرکت‌های حمل بار اگر بیش از سه بار مرتکب تخلف در زمینه دریافت حق کمیسیون از رانندگان شوند تعطیل خواهند شد، گفت: کمیسیون ویژه اختیار صدور حکم را دارد و بدون فوت وقت اقدام به تعطیلی می‌‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباسعلی بنی‌اسدی در نشست خبری مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر شناسایی و برخورد با شرکت‌های حمل و نقل بار که حق کمیسیون اضافه از رانندگان دریافت می‌کنند گفت: یکی از موضوعات مهم در این بحث این است که در فرآیندهای رسیدگی باید شاکی ادله کافی به ما ارائه دهد اما متاسفانه رانندگان به دلیل اینکه با آن شرکت در حال همکاری هستند از شکایت امتناع می‌کنند.

وی افزود: البته ما منتظر شکایت رانندگان از شرکت‌های حمل و نقلی نماندیم و با مکانیزمی نسبت به شناسایی شرکت‌های متخلف اقدام کردیم.

بنی اسدی مدیرکل حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات این است که دستمزد رانندگان در مقصد پرداخت نمی‌شود هرچند که در این‌باره هم شکایت‌هایی وجود ندارد اما خودمان برای رسیدگی به موضوع اقدام کرده‌ایم.

وی افزود: برای شناسایی شرکت‌های متخلف بارنامه‌هایی که صادر می‌شود را کنترل می‌کنیم. اگر در بارنامه مشخص شود که کمیسیون بیشتر پرداخت شده با آن شرکت برخورد قضائی خواهیم کرد.

بنی‌اسدی با اشاره به میزان برخورد با شرکت‌های متخلف گفت: از یک تا سه بار تخلف شرکت‌ها بین یک تا پنج میلیون ریال جریمه می‌شوند و اگر در این دفعات تخلف شرکت‌ها منجر به تضییع حقوق رانندگان شود حداکثر مجازات یعنی پنج میلیون ریال اعمال خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر تعداد دفعات تخلف بیشتر از سه بار باشد نسبت به تعطیلی آن شرکت اقدام خواهیم کرد. موضوع مهم این است که کمیسیون ویژه اختیار صدور حکم را دارد و در پیچ و خم بروکراسی‌های اداری برای اجرای حکم قرار نمی‌گیریم.

 

 

کد N1904875

وبگردی