آفتاب

با تصویب ماده ۹ لایحه حفاظت از خاک، وظیفه ذاتی وزارت جهاد کشاورزی را سلب می‌کنیم

با تصویب ماده ۹ لایحه حفاظت از خاک، وظیفه ذاتی وزارت جهاد کشاورزی را سلب می‌کنیم

نماینده مردم رودسر خاطرنشان کرد: استفاده از کود و سموم و نحوه بکارگیری و میزان بکارگیری آن متولی‌اش جهاد کشاورزی است اما با این کار ما وظیفه ذاتی وزارت جهاد کشاورزی را از او سلب می‌کنیم و به وزارت بهداشت می‌سپاریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اسدالله عباسی در جریان بررسی ماده ۹ لایحه حفاظت از خاک با اشاره به اصول ۵۰، ۱۳۷ و ۱۳۸ قانون اساسی اخطار خود را اعلام کرد و گفت: در اصل ۵۰ به موضوع حفاظت از محیط زیست اشاره شده که نسل امروز و فردای ما باید بتوانند حیات رو به رشد داشته باشند و وظیفه عمومی این است که هر فعالیت اقتصادی و غیراقتصادی که به محیط زیست آسیب برساند، باید طبق این اصل دوباره بررسی شود.

نماینده مردم رودسر خاطرنشان کرد: اصل ۱۳۷ و ۱۳۸ وظیفه وزرا را مشخص کرده و مسئولیت وزرا در برابر مردم و مجلس را مطرح کرده است.

وی افزود: استفاده از کود و سموم و نحوه بکارگیری و میزان بکارگیری آن متولی‌اش جهاد کشاورزی است اما با این کار ما وظیفه ذاتی وزارت جهاد کشاورزی را از او سلب می‌کنیم و به وزارت بهداشت می‌سپاریم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما می‌توانیم این ماده را طبق برنامه ششم هماهنگ کنیم، گفت: این ماده باید به کمیسیون برگردد و اصلاح شود و یا اینکه کلا این ماده را حذف کنیم.

کد N1904633

وبگردی