آفتاب

معوقات مزدی کارگران تراورس دورود پرداخت شود

معوقات مزدی کارگران تراورس دورود پرداخت شود

فرماندار شهرستان دورود به پرداخت مطالبات مزدی کارگران معترض شرکت خطوط ابنیه «تراورس» درود تاکید کرد.

به گزارش ایلنا ،«علی کورانی فر» در آئین بهره‌برداری از ریل باس حومه‌ای استان لرستان گفت: یکی از مباحثی که به‌عنوان مسئله کارگری در حوزه راه‌آهن در استان مطرح است موضوع پرداخت مطالبات مزدی کارگران خطوط ابنیه شرکت پیمانکاری تراورس درود است.

او با بیان اینکه کارگران خطوط ابنیه تراورس درود مرتبا دست به اعتراض صنفی می‌زنند، افزود: از مسئولان مربوطه انتظار داریم به مشکلات کارگران رسیدگی کرده و معوقات مزدی آنها را پرداخت کنند.

او با تاکید برحفظ اشتغال فعلی کارگرانی‌ که‌ در پروژه‌های ریلی مشغول کارند، افزود: شهرستان دورود یکی از مستعدترین و با ظرفیت‌ترین شهرستان‌های استان است که می‌توان بسیاری از مشکلات فعلی اشتغال شهرستان را به کمک آن حل کرد.

وی با بیان اینکه اگر تعاملی بین سازمان تأمین اجتماعی، شرکت شستا، وزارت کار و راه‌آهن ایجاد شود؛ اشتغال بیشتری ایجاد می‌شود، افزود: در حال حاضر بسیاری از ظرفیت‌های سازمان تأمین اجتماعی و شستا راکد است و راه‌آهن این شهرستان نیز احتیاج به تعمیر و بهسازی دارد که می‌توان با همکاری و تعامل بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

کورانی فر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر  سه سال است یکی از بانک‌ها دو هتل در شهرستان دورود که در حوزه گردشگری فعال بودند را تملک کرده و بلاتکلیف نگه داشته است. این دو هتل که در مسیر دریاچه گهر واقع شده‌اند، زمینه اشتغال در حوزه  گردشگری دارند.

وی در ادامه در حوزه معادن ومنابع آبی نیز گفت: در بحث معادن و منابع آبی نیز شهرستان درود بسیار مستعد است و اگر براساس یک مدل متفاوت از گذشته عمل شود و با احیای ایمان قلبی هم می‌توان زمینه اشتغال تعداد زیادی را فراهم کرد.

کد N1904284

وبگردی