آفتاب

پیروزی در «درعا» پایان جنگ داخلی در سوریه است

پیروزی در «درعا» پایان جنگ داخلی در سوریه است

گزارش‌های رسانه‌های عبری‌زبان حاکی‌ است که رژیم صهیونیستی تحولات در جنوب سوریه و پیشروی سریع ارتش این کشور در این منطقه را با نگرانی دنبال می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، محافل سیاسی و نظامی در تل‌آویو درگیری‌های جاری میان ارتش سوریه و معارضان مسلح در درعا را با نگرانی شدید دنبال می‌کنند؛ چرا که رژیم اشغالگر از پیامدهای نبرد آزادسازی این شهر و نزدیک شدن ارتش سوریه و هم‌پیمانانش به بخش اشغالی بلندی‌ها جولان بیمناک است. 

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل در توییتی نوشت: «تل‌آویو تحولات در جنوب سوریه را از نزدیک دنبال می‌کند. اسرائیل با تمامی قوایش از منافع امنیتی خود دفاع می‌کند».

وزیر جنگ این رژیم در عین حال مدعی شد که اسرائیل به آوارگان سوری کمک‌های انسانی ارائه می‌دهد ولی به شدت با ورود حتی یک آواره به اراضی اشغالی مخالفت می‌کند.

در همین حال، یک تحلیلگر نظامی اسرائیل به پایگاه خبری «واللا» اظهار داشت: «زمانی‌که ارتش سوریه درعا را بازپس بگیرد که البته این پیروزی، قطعی ولی زمانش نامشخص است می‌توان از پایان جنگ داخلی در سوریه سخن گفت».

از سوی دیگر، گزارش رسانه‌های عبری‌زبان حاکی‌ست که همزمان با تشدید درگیری‌ها در جنوب سوریه و نزدیک شدن ارتش این کشور به مرزهای مشترک با اراضی اشغالی، نیروهای ارتش رژیم صیونیستی در بلندی‌های جولان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. 

 

کد N1904268

وبگردی