آفتاب

یک عده ناقص‌العقل در داخل علیه دولت و رئیس‌جمهور فضاسازی می‌کنند/ تاکید مراجع قم بر حفظ وحدت در دیدار واعظی

یک عده ناقص‌العقل در داخل علیه دولت و رئیس‌جمهور فضاسازی می‌کنند/ تاکید مراجع قم بر حفظ وحدت در دیدار واعظی

یک استاد حوزه علیمه قم درباره همدلی و وحدت میان حضرات آیات و دولت بیان کرد: تمامی مراجع تقلید بر وحدت تاکید دارند و معتقد هستند اکنون زمان دعوا نیست.

آیت الله محسن غرویان در گفتوگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره سخنان اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر این‌ که دولت با تمام قوا به کار خود ادامه می‌دهد و اهل استعفا نیست، گفت: روحیات شخصی آقای روحانی به گونه‌ای نیست که به سادگی از زیر بار مسئولیتی که به دوش می‌کشد، شانه خالی کند و استعفا دهد.

وی ادامه داد: کسانی که به رئیس‌جمهور فشار ‌می‌آوردند، نمی‌دانند ایشان شخصی محکم و با اراده هستند که  بر سر آرمان‌های خود با مردم و همچنین مسئولیت‌هایی که آنان بر دوشش گذاشته‌اند، می‌ماند و اهل جا زدن نیست.

این استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: آقای روحانی اولین کسی بود که عنوان امام را روی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی گذاشتند آن هم در زمانی که آوردن اسم ایشان جرم بود و مجازات داشت، این را بدانید رئیس‌جمهور از هرکسی مبارزتر، انقلابی و دلسوز تر برای نظام است.

وی تاکید کرد: شرایط، شرایطی نیست که رئیس‌جمهور منتخب مردم که سرمایه رأی ۲۴ میلیونی را با خود دارد، تحت فشار قرار دهیم تا استعفاء دهد. در روزهای بعد از انقلاب ما شرایط سختی را داشتیم که مسئولان ایستادگی کردند و یک مورد آن هم در زمان آقای احمدی‌نژاد بود که مشاهده کردیم رئیس‌جمهور یازده روز در خانه نشست و از زیر بار مسئولیتی که داشت شانه خالی کرد.

غرویان خاطرنشان کرد:‌ ما از این بحران‌ها می‌توانیم عبور کنیم و با تغییراتی که که در کابینه صورت خواهد گرفت، مشکلات برطرف خواهد شد، معتقدم دولت باید یک تیم اقتصادی از کارشناسان و اقتصاددانان گرد هم آورد تا معضلات اقتصادی را حل کند.

وی با بیان این که شرایط آن ‌قدر بحرانی و حاد نیست که دولت استعفاء دهد، گفت: متاسفانه فضاسازی‌های غلطی در حال شکل‌گیری است ما در داخل باید پشتیبان یکدیگر باشیم، مسئولین،‌ قوای سه گانه به همراه رئیس جمهور باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند. 

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که این روزها رئیس‌جمهور در صدد است مشکلات ، مسائل سیاسی ما با جهان و منطقه را حل کند، گفت: فضاسازی‌های که صورت می‌گیرد، بسیار غلط است یک عده ناقص العقل در داخل دست به چنین کارهایی می‌زنند و از خارج مورد حمایت قرار می‌گیرند این کارها ضرر و خطر بزرگی برای نظام است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مشاهده می‌کنیم بعد از سخنان رئیس‌جمهور، رئیس دفترش به دیدار علما و مراجع تقلید می‌رود این گونه دیدارها باتوجه به این که حضرات آیات نقش بی بدلیلی در کشور دارند چه کمکی به وفاق و همبستگی می‌کند، گفت:  سفر آقای واعظی به شهر قم را به فال نیک می‌گیرم، سفر مثبت و ارزنده‌ای بود این نشان از ارتباط حوزه و مرجعیت با دولت دارد و نشان می‌دهد که رئیس جمهور مورد تأیید آنان است.

غرویان تاکید کرد: تمامی مراجع تقلید بر وحدت تاکید دارند و معتقد هستند که باید اختلافات کنار گذاشته شود. حضرات آیات مکارم شیرازی،‌زنجانی، سبحانی و سایر مراجع و شخصیت هایی که آقای واعظی با آن ها دیدار کردند بر این نکته اتفاق نظر داشتند که اختلافات باید کنار گذاشته و الان زمان دعوا با یکدیگر نیست.

وی ادامه داد: افراد و جریان‌های مخالف نباید در سایت و روزنامه‌های خود دولت را تضعیف کنند، باید به معنای کلمه وحدت  پشتیبانی خود را از دولت نشان دهند . نباید حرف‌ها و رفتارهایی صورت بگیرد که مردم دلسرد شوند باید در این شرایط کاری کنند که دولت بتوانند مسائل اقتصادی ، اشتغال و معیشت مردم را حل کند.

کد N1904112

وبگردی