آفتاب

دعوت از وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخ به سوالات نمایندگان

دعوت از وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخ به سوالات نمایندگان

این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی دعوت از وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخ به سوالات نمایندگان، لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان و علل ناکارآمدی خودروسازان داخلی بررسی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، صحن علنی مجلس شورای اسلامی این هفته در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود.این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از محمود حجتی برای پاسخ به سوالات آقایان جواد کریمی قدوسی و قرجه طیار نمایندگان مشهد و کلات و گنبد کاووس دعوت خواهد شد.

 ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان و طرح صدور چک در دستور کار صحن علنی این هفته مجلس شورای اسلامی قرار دارد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی این هفته در صحن علنی مجلس  طرح اصلاح تبصره ماده ۲۶ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست را بررسی می کند. نمایندگان در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد لایحه حفاظت از خاک را در دستور کار خود قرار داده اند.

همچنین گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیات‌های مستقیم و طرح حمایت از فرهنگ مصرف محصولات ‌ایرانی در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار دارد.

این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی چهار گزارش از کمیسیون اقتصادی در مورد  لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در همکاری‌های تأیید صلاحیت‌آزمایشگاهی آسیا ـ اقیانوسیه، طرح استفساریه ماده ۳۶ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر،  ارتقای نظام مالی کشور  طرح استفساریه بند ۲ ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم و لایحه معافیت وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی در صحن علنی خانه ملت بررسی می شود.

گزارش شور دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه‌ تشکیل‌سازمان‌صنایع‌ دریایی‌ نیروهای مسلح، گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد رد ‌طرح‌‌دهیاری‌ها و بررسی‌طرح یک‌فوریتی جامع‌توسعه‌ و عمران روستایی کشور این هفته در صحن علنی مجلس توسط نمایندگان بررسی خواهد شد. 

انتخاب رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی با پیشنهاد هیات رئیسی بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی، گزارش کمیسیون عمران مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه ساخت و ساز و هزینه ها و مدیریت نمایشگاه شهر آفتاب و نحوه تغییر کاربری ها و واگذاری املاک شهرداری تهران به ویژه بوستان مادر گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی، گزارش نهایی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلا های قانونی در این موضوع، گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد ریشه های قاچاق کالا و ارز، گزراش کمیسیون عمران در مورد بررسی بخشنامه های وزارت راه و شهرسازی در حوزه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، گزراش کمیسیون کشاورزی در مورد عدم اجرای حکم قانونی بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور و گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بعد داخلی وخارجی  و تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی علل نا کارآمدی شرکت های خودروساز داخلی در حوزه کیفیت، قیمت، محیط زیست، طراحی و تکنولوژی، فروش و خدمات پس از فروش در دستور کار صحن علنی این هفته خانه ملت قرار دارد.

 

کد N1904069

وبگردی