آفتاب

برگزاری کنفرانس تجاری ایران و هلند در اتاق بازرگانی آمستردام

برگزاری کنفرانس تجاری ایران و هلند در اتاق بازرگانی آمستردام

کنفرانس تجاری ایران و هلند در اتاق بازرگانی آمستردام برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ادامه سفر هیات بلند پایه بخش خصوصی کشورمان به هلند، اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به همراه روسای اتا‌ق‌های بازرگانی قم، گیلان، اردبیل، بیرجند و کرمانشاه و نیز مدیران چندین  شرکت فعال ایرانی در «کنفرانس تجاری ایران و هلند» که به میزبانی اتاق بازرگانی هلند و با همکاری سفارت کشورمان و با حضورتعداد زیادی از مدیران شرکت‌های هلندی و فعالان اقتصادی ایرانی مقیم هلند در آمستردام برگزار شد، زمینه‌‌‌های گسترده همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌‌‌گذاری در حوزه‌‌‌های انرژی‌‌‌‌های نو، کشاورزی و باغبانی، صنایع غذایی و ساختمانی و... را بررسی کردند.

در این کنفرانس نایب رئیس اتاق و رئیس امور بین‌‌‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی درخصوص ظرفیت‌های اقتصادی کشورمان سخنرانی کرده و به پرسش‌های متعدد شرکت‌‌‌کنندگان درخصوص تبعات خروج آمریکا از برجام و سناریوهای محتلف برای ادامه همکاری‌های شرکت‌های اروپایی با کشورمان پاسخ دادند.

مشارکت فعال مدیران شرکت‌های هلندی در مباحث مذکور، به وضوح نشان از علاقه‌‌‌مندی جامعه تجاری و اقتصادی این کشور برای تداوم همکاری دوجانبه با شرکت‌های ایرانی داشت.

میهمانان حاضر در این کنفرانس بر لزوم تداوم سیاست‌های اعلامی اخیر دولت در زمینه کنترل جدی‌‌‌‌‌تر بر بازار ارز و نظارت بر تبادلات ارزی تاکید داشتند.

فعالان تجاری هلند ابراز امیدواری کردند که اتحادیه اروپا به زودی سیاست‌های عملیاتی خود را برای ادامه همکاری‌های اقتصادی با ایران اعلام کرده و در راستای موضع قاطع سیاسی این اتحادیه مبنی بر تداوم و گسترش روابط تجاری با ایران، در زمینه همکاری‌‌‌‌های بانکی و اقتصادی نیز موضع روشن و موثری اتخاذ کند. 

این نشست تجاری با مذاکرات رودرروی اعضای هیات اتاق بازرگانی کشورمان با مدیران شرکت‌های حاضر ادامه یافت.

کد N1903947

وبگردی