آفتاب

همه کشورها در میزبانی پناهندگان باید از ایران الگو بگیرند

همه کشورها در میزبانی پناهندگان باید از ایران الگو بگیرند

معاون نماینده کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ضمن انتقاد از سیاست مهاجرتی ترامپ که منجر به جدایی کودکان از والدینشان شده، گفت: سیاست ایران بسیار جامع و دربرگیرنده است و همه کشورها می‌توانند مسیر ایران را در پیش بگیرند.

«ایرینا کرنیاک» معاون نماینده کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص وضعیت ایران در قبال پناهندگان و میزبانی آنها گفت: ایران جمعیت بزرگی از پناهندگان را میزبانی می‌کند. تقریبا یک میلیون پناهجو در ایران برای بیش از دو دهه زندگی می‌کنند .

نماینده کمیسر عالی سازمان ملل ایران را در میزبانی پناهجویان، دست و دلباز خواند و گفت: ایران در طول ۱۵۰ سال گذشته میزبان گروه‌های مختلف پناهجو بوده است. جمعیت پناهجویانی که در شهرها زندگی می‌کنند بیشترین درصد پناهجویان در ایران را به خود اختصاص داده است. 

وی با بیان اینکه پناهجویان در ایران به همان مدارسی می‌روند که کودکان ایرانی می‌روند، گفت: سیاست ایران بسیار جامع و دربرگیرنده است و دیگر کشورها می‌توانند مسیر ایران را در پیش بگیرند.

«کرنیاک» در خصوص سیاست آمریکا در قبال پناهندگان که جدایی کودکان از والدینشان در مرزهای آمریکا منجر شده است، گفت: سیاست سازمان ملل، اهمیت به انسجام خانواده است و این مساله به شدت حائز اهمیت است. 

وی به بیانیه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در خصوص سیاست اخیر امریکا اشاره کرده که در آن از آمریکا خواسته شده انسجام خانواده‌ها در مرزهای جنوبی آمریکا را حفظ کند اشاره کرد و گفت: آمریکا باید انسجام خانواده‌ها را در سیاست‌های جدید مدیریت مرزهایش با مکزیک در اولویت قرار دهد. انسجام خانواده کلیدی و هسته‌ای است و باید حفظ شود.

«کرنیاک» در خصوص زنجیره خروج آمریکا از توافقات بین‌المللی که اخیرا به خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل منتهی شده است، گفت: اظهارنظر در این خصوص این مساله برای سازمان ما که یک سازمان غیرسیاسی است مشکل است؛ اما این موضوعی است که جامعه جهانی باید در مورد آن متحد باشد.

کد N1903902

وبگردی