آفتاب

پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان آباده افتتاح شد

پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان آباده افتتاح شد

همشهری آنلاین: در سفر وزیر بهداشت به استان فارس، پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان آباده افتتاح شد.

به گزارش وبدا، پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان آباده شامل مرکز قلب، مرکز جامع خدمات سلامت شماره دو شهری سیدالشهدا و پد بالگرد اورژانس هوایی بیمارستان امام خمینی(ره) آباده با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

مرکز قلب آباده در زمینی با مساحت سه هزار و 640 متر مربع و اعتباری بالع بر شش و نیم میلیارد تومان ساخته و تجهیز شد و دارای بخش‌هایی مانند خدمات تشخیصی، مراقبت ویژه و بستری بیماران قلبی و عروقی، اکوکاردیوگرافی، اورژانس قلب و تست ورزش است.

مرکز جامع خدمات سلامت شهری شماره دو سیدالشهدا آباده در زمینی به مساحت 800 متر مربع و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان در مدت زمان 8 ماه ساخته و تجهیز شده است.

این مرکز که 39 هزار جمعیت را تحت پوشش دارد، دارای بخش‌هایی مانند دندانپزشکی، مراقبت‌های پیش از بارداری، پزشک خانواده، مشاوره بهداشت روان، تغذیه و آزمایشگاه است.

پد بالگرد اورژانس هوایی بیمارستان امام خمینی(ره) آباده نیز در زمینی به مساحت 590 متر مربع و اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال ساخته شده تا زمینه انتقال هوایی بیماران در مناطق صعب العبور شمال استان فارس و جنوب استان اصفهان به مراکز درمانی را فراهم کند.

کد N1903888

وبگردی