آفتاب

خودرو بیش از نیاز در کشور وجود دارد/ در حال بررسی خریداران سکه انبوه هستیم

خودرو بیش از نیاز در کشور وجود دارد/ در حال بررسی خریداران سکه انبوه هستیم

رییس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: پس از بازدید از خودروسازی ، تصمیم بر آن شد که ایران خودرو ٢٠٠ هزار ثبت نام داشته باشد و همچنین سایپا هم قرار شد تا سقف ١٠٠ هزار سفارش خودرو را ثبت نام کند.

‎به گزارش ایلنا، قاضی ناصر سراج در جمع خبرنگاران در رابطه با احتمال احتکار خودروها گفت: مشغول بررسی این موضوع هستیم و هنوز نتیجه قطعی نگرفتیم. در حال بررسی احتکار خودروها چه خودروهای داخلی و چه خودروهای خارجی هستیم.

وی درباره اینکه آیا با بازرسی سازمان بازرسی کل کشور از ایران خودرو قیمت خودروها تا ٤٠ میلیون کاهش یافت؟ اظهار داشت: این امر برای همه خودروها اتفاق نیفتاد. برخی خودروها مانند سوزوکی و ٢٠٠٨ نرخ خودرو به صورت قابل قبولی کاهش یافت.

این مقام عالی قضایی ا‎فزود: اما پس از مصاحبه‌‌‌‌‌ای از مقامات صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوع شدن واردات خودروهای خارجی‌‌‌‌اش قیمت خودرو متوقف شد؛ اما در مجموع قیمت خودرو خوب پایین آمد.

‎سراج با بیان اینکه اگر حرص و ولع کم شود کمبود خودرو نداریم و به اندازه کافی خودرو داخل کشور تولید می‌‌‌‌‌شود و حتی تولید چند برابر از نیاز موجود است، تصریح کرد: پس از بازدید از خودروسازی، تصمیم بر آن شد که ایران خودرو ٢٠٠ هزار ثبت نام داشته باشد و همچنین سایپا هم قرار شد تا سقف ١٠٠ هزار سفارش خودرو را ثبت نام کند.

‎وی خواستار کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو شد و خاطرنشان کرد: اگر دست دلالان را کوتاه کنیم مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

رییس سازمان بازرسی کل کشور درباره پیشنهاد بازپس‌‌‌‌گیری سکه‌‌‌ها از خریدار سکه‌‌‌ها ابراز داشت: خبری از مطرح شدن این بحث در مجلس ندارم اما سازمان بازرسی درحال بررسی خرید سکه‌‌ها است.

کد N1903760

وبگردی