آفتاب

تیراندازی در دفتر روزنامه‌ای در «مریلند» آمریکا

تیراندازی در دفتر روزنامه‌ای در «مریلند» آمریکا

حادثه تیراندازی در دفتر روزنامه‌ای در ایالت مریلند آمریکا، که عامل آن یک مرد سفید پوست است، دست‌کم پنج کشته برجای گذاشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، به دنبال تیراندازی در دفتر روزنامه‌ای در شهر «آناپولیس» ایالت مریلند، دست‌کم پنج نفر کشته و عده‌ای زخمی شدند. به گفته پلیس، فرد تیرانداز یک مرد بزرگسال سفید‌پوست است که پلیس او را دستگیر کرده است.

این تیراندازی پنجشنبه‌شب در تحریریه روزنامه «کاپیتال گزت» صورت گرفته است. به گفته یک منبع پلیس، شخص تیرانداز در این حمله از تفنگ ساچمه‌ای استفاده کرده است. هنوز دلیل این تیراندازی مشخص نیست.

فیل دیویس، یکی از خبرنگاران این روزنامه، پس از خروج از ساختمان در توییتر نوشت که فرد تیرانداز پس از شلیک به در شیشه‌ای دفتر، شروع به تیراندازی به سمت کارکنان کرده است.

وی در توییت دیگری ادامه داد: «هیچ‌ چیز ترسناک‌تر از این نیست که در حالی که زیر میزت هستی، بشنوی که عده‌ای تیرخورده‌اند و بعد از آن بشنوی که تیرانداز دارد دوباره تفنگش را پر می‌کند».

شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته است که بیل کرمپف، رئیس پلیس موقت شهرستان اَن اَروندل، روز پنجشنبه در نشستی خبری اعلام کرده که این رخداد دست‌کم پنج کشته بر جای گذاشته و عده‌ای نیز به شدت زخمی شده‌اند.

به گفته پلیس فرد تیرانداز در حالی که زیر میزی در تحریریه روزنامه پنهان شده بود و تفنگش را روی زمین گذاشته بود٬ دستگیر شده است. مقام‌های پلیس هنوز نام این فرد را اعلام نکرده‌اند.

به دنبال این تیراندازی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در توییتی با قربانیان این واقعه و نزدیکانشان ابراز همدردی کرد.

روزنامه کاپیتال یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌های آمریکا است. این روزنامه سال ۱۸۸۴ با نام «ایونینگ کاپیتال» کار خود را آغاز کرد.

 

 

 

کد N1903630

وبگردی