آفتاب

مسئولان باید در سیاستگذاری کشور کاری کنند که صدای مردم شنیده شود

مسئولان باید در سیاستگذاری کشور کاری کنند که صدای مردم شنیده شود

روزبه کردونی گفت: تمام مسئولان کشوری معتقدند که صدای مردم باید شنیده شود. یکی از عرصه‌هایی که صدا و آرای مردم در آن باید لحاظ شود حوزه سیاست‌گذاری است. در همین زمینه سیاست‌گذاری شهروندمدار زمینه ورود سایر گروه‌های ذینفع را به عرصه سیاست‌گذاری فراهم می‌آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روزبه کردونی (دستیار حقوق شهروندی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در اولین نشست شورای سیاست‌گذاری رویداد حقوق شهروندی چشم‌انداز کارآفرینی گفت: به باور همه تحلیل‌گران امسال ما سال سختی را پیش رو داریم. اتفاقا شاید این وضعیت خود استدلالی قوی برای تشکیل چنین گردهمایی باشد.

وی افزود: از منظر سیاست‌گذاری، منشور حقوق شهروندی در این دولت یک اتفاق مهم در حوزه دولتی بود چراکه حقوق شهروندی را معمولا جامعه مدنی طلب می‌کند اما این‌بار این کار را دولت انجام داد و این نکته‌ای بسیار مهم است.

وی در رابطه با ارتباط این نشست با وضعیت فعلی کشور افزود: امروز تمام مسئولان کشوری معتقدند که صدای مردم باید شنیده شود. یکی از عرصه‌هایی که صدا و آرای مردم در آن باید لحاظ شود حوزه سیاست‌گذاری است. در همین زمینه سیاست‌گذاری شهروندمدار زمینه ورود سایر گروه‌های ذینفع را به عرصه سیاست‌گذاری فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: پیشنهاد اولیه این طرح در سال حمایت از اشتغال و کارآفرینی از سوی خانه کارگر برای تلفیق این حوزه‌ها با حقوق شهروندی مطرح شد. ما تلاش کرده‌ایم ارتباط واسطه‌گرایانه‌ای را بین استارت‌آپ‌ها و نهادهای مدنی از یکسو و مسولان کشور از سوی دیگر برقرار کنیم.

کردونی در پایان گفت: چارچوب کار را با معاون حقوق شهروندی ریاست جمهوری پیش ببریم. باورمان این است اگر با اعتقاد به شهروندی و گفتگوی اجتماعی در این حوزه که مورد پذیرش همگان قرار گیرد، کار مهمی انجام شده است.

کد N1903024

وبگردی