آفتاب
کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا:

بازار طلافروشان باز است/ روند قیمت طلا و سکه نزولی شده است

بازار طلافروشان باز است/ روند قیمت طلا و سکه نزولی شده است

رییس‌اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: کاهش تقاضا به همراه کاهش قیمت جهانی طلا و تاثیر مستقیم و عمده افت بهای ارز و سیاست‌های جدید بانک مرکزی باعث افت قیمت طلا و سکه در بازار شده است.

محمدکشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا اظهار داشت: بازار طلا از امروز باز شده و از ساعت یازده صبح کل بازار طلافروشان  فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و داد وستدها روال عادی خود را پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بهای سکه و طلا روندی نزولی پیدا کرده است، افزود: نرخ سکه طلا امروز چهارشنبه ۶ تیربه ۲ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان رسیده است و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم به ۲۳۳ هزار تومان رسید که این موضوع نشان می‌دهد روند قیمت‌ها نزولی شده است.

کشتی‌آرای ادامه داد: کاهش تقاضا و کاهش قیمت جهانی طلا و تاثیر مستقیم وعمده افت بهای ارز و سیاست‌های جدید بانک مرکزی باعث افت قیمت طلا و سکه در بازار شد.

وی همچنین در مورد حذف سکه فردایی گفت: فروش سکه وطلا حالت نقدی پیدا کرده و به صورت فیزیکی داد و ستدها انجام می‌شود.

کشتی‌آرای در مورد ارزش‌افزوده طلا نیز گفت: این قانون در هنوز مجلس است و به وقت خود تصویب خواهد شد البته رقم آن هنوز مشخص نیست که به چه شکل خواهد بود اما از مدتها قبل در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده و به زودی در صحن علنی نیز بررسی خواهد شد.

کد N1902956

وبگردی