آفتاب
نماینده مردم شیراز در گفت‌وگوبا ایلنا:

برخی از روستاهای استان فارس آب خوردن ندارند/ درخواست از وزارت نیرو برای انتقال آب از خلیج فارس

برخی از روستاهای استان فارس آب خوردن ندارند/ درخواست از وزارت نیرو برای انتقال آب از خلیج فارس

نماینده مردم شیراز گفت: از وزیر نیرو می‌خواهیم با توجه به اینکه سرمایه گذارانی از بخش خصوصی برای ورود به این پروژه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند وزارت نیرو نسبت به خرید تضمینی آب از آنان تضمین لازم را بدهد تا کار عملیاتی شود و سرمایه گذار هم به صورت فاینانس سود حاصل را در مدت زمان مشابهی که در قرارداد مشخص می‌شود، دریافت کند.

مسعود رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره وضعیت منابع آب استان فارس اظهار داشت: آب بحران کلی کشور است بالاخص در برخی استان‌ها از جمله فارس که یک استان نمیه خشک است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در خشکسالی‌های طولانی که در چند اخیر گریبانگیر کشور شده استان فارس آسیب بیشتری دیده است، تصریح کرد: البته بعد از فرودین سال جاری بارندگی‌ها خوب بوده اما همچنان در بسیاری از مناطق روستایی حتی آب خوردن ندارند، در برخی مناطق منابعی دیده شده که آب ذخیره می‌شود تا بتوانند در طول روز از آنها استفاده کنند.

 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئله خشکسالی آب به بحران تبدیل شده که اگر این روال ادامه یابد در برخی قسمت‌ها با مسائل و چالش‌های اجتماعی مواجه خواهیم بود که ضرورت دارد دولت تمهیدات لازم را بیاندیشد.

وی افزود: مجمع نمایندگان استان فارس در جلسه‌ای با وزیر نیرو درباره راهکارهای برون‌رفت از این مشکل جلسه خواهد داشت. تاکید ما این است که آب از خلیج فارس به این استان آورده شود که در مسیر انتقال، آب مناطق بوشهر و جنوب کشور هم تامین شود.

وی یادآور شد: ما به صورت جدی پیگیر این موضوع هستیم و از وزیر نیرو می‌خواهیم با توجه به اینکه سرمایه گذارانی از بخش خصوصی برای ورود به این پروژه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند وزارت نیرو نسبت به خرید تضمینی آب از آنان تضمین لازم را بدهد تا کار عملیاتی شود و سرمایه گذار هم به صورت فاینانس سود حاصل را در مدت زمان مشابهی که در قرارداد  مشخص می‌شود، دریافت کند.

این نماینده مجلس همچنین گفت: قبل از بارندگی‌های سال جاری سطح سدهای فارس به مرز خطر رسیده بودند اما با بارندگی آب پشت سدها ذخیره شده اما باز هم در حدی نیست که خیال‌مان راحت باشد و در تابستان مشکل آب نداشته باشیم. 

وی بیان کرد: قطعا در بسیاری از جاها ما قطعی آب داریم برخی جاها ممکن است یکی دو ساعت آب شرب داشته باشند زیرا در حال حاضر نیاز آب بیشتر از منابع آبی موجود است.

کد N1902571

وبگردی