آفتاب

گردشگران ایرانی بیشتر کدام شهرها و کشورها را برای سفر ترجیح میدهند؟

گردشگران ایرانی بیشتر کدام شهرها و کشورها را برای سفر ترجیح میدهند؟

از زمانی که گردشگری در کشور ما معنا و مفهوم ویژه ای به خود گرفت ایرانیها چمدان های خود را بستند و عازم سفر به کشورهایی شدند که هزینه زیادی نداشت و دردسرشان کمتر بود.

از زمانی که گردشگری در کشور ما معنا و مفهوم ویژه ای به خود گرفت ایرانیها چمدان های خود را بستند و  عازم سفر به کشورهایی شدند که هزینه زیادی نداشت و دردسرشان کمتر بود. در این بین ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران است که ورود به این کشور برای ایرانیان بدون نیاز به ویزا امکان پذیر است ، از این رو گردشگران ایرانی تمایل زیادی برای سفر به ترکیه دارند. همچنین اگر بخواهیم هزینه سفر به ترکیه را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم متوجه میشویم که معمولا تورهای ترکیه ارزان تر از کشورهای دیگر است و گردشگرانی که به ترکیه سفر می کنند میتوانند هزینه بیشتری را برای خرید کنار بگذارند چون برندهای معروف در مراکز خرید ترکیه موجود هستند.ترکیه اهمیت ویژه ای برای صنعت توریسم و گردشگری خود قائل است از این رو امکانات و تسهیلات فراوانی را برای گردشگران مهیا نموده تا رضایت آنها را جلب نماید. ترکیه شهرهای توریستی و گردشگری بزرگی دارد که از جمله ان ها میتوان استانبول، آنتالیا، ازمیر، کوش اداسی، بدروم،مارماریس اشاره نمود. هر کدام از شهرهای ترکیه خصوصیات متفاوتی دارند و همین تفاوت سبب می شود تا گردشگران با انتخاب  تورهای ترکیه سفری لذت بخش و تجربه ای خاص را بدست بیاورند.  با آژانس هواپیمایی آنامهرپرواز همراه شوید تا با تورهای ترکیه، تورهای استانبول، تورهای آنتالیا، هتل های ترکیه و جاذبه های گردشگری ترکیه آشنا شده  و درصورتی که تمایل دارید به این کشور زیبا سفر کنید با کارشناسان ما تماس گرقته و از جدیدترین قیمت تورهای ترکیه ، قیمت هتل های ترکیه، قیمت بلیت هواپیما ترکیه مطلع شوید. به غیر از ترکیه کشورهای دیگری مانند مالزی، گرجستان و آذربایجان، ازبکستان، تایلند و ... در سفرهای خارجی و کیش، قشم، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، چابهار در سفهای داخلی بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد. در ادامه توضیح مختصری درباره برخی از کشورهای فوق را خواهیم داد.





جمهوری آذربایجان کشوری است مسلمان در مجاورت دریای خزر که جز همسایگان شمالی ایران محسوب می شود. این کشور حدود 200 سال پیش بخشی از خاک ایران بوده است واشتراکات تاریخی زیادی با کشور ما دارد و به همین مطالعه تاریخ این کشور به لحاظ بازمانده های تاریخی و فرهنگی زیادش حائز اهمیت است.
جمهوری آذربایجان بزرگترین کشور قفقاز است که اروپای شرقی را به آسیای غربی متصل میکند و دارای دشت های سر سبز و طبیعی و زیبایی می باشد.
شهر بندری باکو، پایتخت و بزرگترین شهر جمهوری آذربایجان به عنوان یکی از نقاط نفت خیز دنیا دارای بافتی قدیمی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است این شهر به لحاظ آب و هوایی زمستان های بسیار سرد و تابستان های بسیار گرمی دارد بنابراین بهترین زمان سفر به شهر باکو فصل بهار همزمان با جشن نوروز است که طراوت نسبی هوا و شادی مردم سفر شما لذت بخش تر خواهد کرد.

زبان رسمی مردم آذربایجان آذری است اما به علت تاثیری که مردم این کشور در دوران های مختلف از همسایگان اطراف خود گرفته اند به زبان روسی و فارسی هم تسلط دارند .
باکو دارای جاذبه های دیدنی و گردشگری غنی و زیبایی مانند خیابان شهدا، برج ‌های شعله، رستوران زالکا، موزه‌ فرش آذربایجان، ونیز کوچک، دیوارهای شهر، رستوران زافرانو، پارک فیل ‌هارمونی، موزه‌ی ملی هنر، یادبود میرزا الاکبر سبیر، کارگاه نقاشی علی شمسی، شهر قدیمی، قعله ‌دختر، کافی ‌شاپ چای باغ، پارک ملی دریا کنار و ... می باشد که در این میان قلعه دختر از آثار ایرانی به جا مانده از دوره ساسانیان در این شهر می باشد.




شما هم اگر قصد سفر به آذربایجان را دارید حتما با آژانس آنامهرپرواز همراه شده تا قبل از سفر با بهترین هتل های آذربایجان ، جاذبه های آذربایجان و مراکز خرید آن آشنا شوید و اطلاعات کلی درباره این شهر بدست آورید و برای سفر به این شهر توریستی می توانید از طریق وب سایت ما از جدیدترین نرخ های تور آذربایجان مطلع شده و به صورت حضوری و یا آنلاین تور، هتل و بلیط خود را رزرو و خرید نمایید

سفر به گرجستان
گرجستان کشوری است در قفقاز که بخشی ازآن در آسیا و بخش دیگر آن در اروپا واقع شده است.در واقع مردم گرجستان کشور خود را به عنوان بالکنی برای اروپا می دانند و برای عضویت در اتحادیه اروپا نیز اقدام کرده اند . در سفر به گرجستان با مردمی صمیمی، مهربان و خوش قلب روبرو خواهید شد که سفری لذت بخش و تجربه گردشگری خوبی را برای شما رقم می زنند. سالانه میلیون ها گردشگر از سراسر جهان به گرجستان سفر می کنند که در این بین شمار گردشگران ایرانی که متقاضی تور گرجستان هستند با توجه به این که  ورود به این کشور برای ایرانیان نیاز به ویزا ندارد روز به روز در حال افزایش است و یکی از مقاصد جذاب در بین کشورهای اطراف برای سفر ایرانیان می باشد. اگر قصد سفر به گرجستان را دارد حتما از شهرهای زیبای تفلیس و باتومی بازدید نمایید. تفلیس شهری تاریخی و باتومی شهری ساحلی است که در فصل های گرم سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.
تفلیس پایتخت گرجستان است و شهری است قدیمی دارای بافت تاریخی و سنتی که وقتی در ان قدم می زنید با سختمانهای مدرن آن روبرو می شوید. این شهر دارای جاذبه های تاریخی زیبا مانند حمام گوگرد، کلیساهای قدیمی و چند صد ساله است که نظر هر گردشگری رابه خود جلب می کند همچنین تفلیس دارای پارک و دریاچه ها و آبگیرهای زیبایی است که بازدید از آن ها  در سفر به تفلیس نباید از قلم بیفتد.

باتومی شهر ساحلی است که میتواند بهترین جایگزین برای سفر سواحل مدیترانه ای فرانسه باشد ، ساحل دریای سیاه در این شهر حال و هوای خاصی دارد که همین امر وجه تمایز این ساحل با دیگر سواحل زیبای دنیا شده است. فاصله کوه با دریا در این شهر بسیار کم بوده به همین خاطر شما میتوانید به کوه رفته اسکی خود را انجام دهید و سپس در ساحل دریا استراحت کنید. بهترین زمان برای سفر به باتومی فصل های گرم سال است اما این بدین منظور نیست که فصول دیگر این شهر آب و هوای خوبی ندارد، بلکه برعکس در فصل زمستان هم این شهر دارای آب و هوای بسیار خوبی می باشد.
در این شهر میتوانید در هتل های لوکس اقامت کنید و ازدیدن ساحل آرام و زیبایی آن به آرامش برسید این شهر علاوه بر ساحل زیبا بناهای تاریخی مثل فانوس اسکندر و خانه سفید دارد.

سفر به مشهد



مشهد کلان شهری است در شمال شرقی ایران که به عنوان دومین شهر پهناور و پرجمعیت ایران در مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است. این شهر سالانه پذیرای میلیون ها زائر از داخل و خارج ایران به واسطه وجود حرم امام رضا می باشد. و به همین دلیل به عنوان پایتخت معنوی ایران لقب گرفته است. در مقایسه با شهرهای دیگر ایران مشهد بیشترین درصد گردشگر را به خود جذب می کند و سالانه بسیاری از شیعیان ایران و جهان به دنبال تورهای مشهد هستند تا به این شهر مقدس سفر کنند. با آژانس هواپیمایی آنامهرپرواز همراه شوید تا با تورهای مشهد، هتل های مشهد و جاذبه های گردشگری مشهد آشنا شده  و درصورتی که تمایل دارید به این شهر مذهبی زیبا سفر کنید با کارشناسان ما تماس گرقته  و از جدیدترین قیمت تورهای مشهد، هتل های مشهد، بلیت هواپیما مشهد مطلع شوید همچنین شما میتوانید بلیت خود را به صورت آنلاین از سایت ما خریداری نمایید.

شهر مشهد داری آب و هوای متغیر می باشد اما با جود این متغیر بودن معتدل و متمایل به سرد و خشک است . و تابستان ها هوای مشهد گرم و خشک و زمستان های آن سرد و مرطوب است. مشهد علاوه بر جاذبه های مذهبی، دارای جاذبه های تفریحی و گردشگری زیادی همچون حرم امام رضا (ع)، آرامگاه فردوسی، آرامگاه نادر شاه افشار، پارک های آبی، باغ مینیاتوری مشهد، مجموعه هارونیه و...  است.



جزیره کیش یکی از جزایر خلیج فارس در جنوب ایران است که از مناطق پر گردشگر ایران به حساب می آید. این جزیره سالانه پذیرای یک میلیون نفر گردشگر در سال می باشد. این جزیره به دلیل مجاورت با دریاس خلیج فارس آب و هوای گرم و مرطوب است. بهترین زمان سفر به جزیره کیش از اوایل مهرماه تا اوایل خرداد ماه می باشد زیرا گرمی هوا در این زمان رو به کاهش است و آب و هوای مطلوبی به وجود می آید. جزیره کیش دارای جاذبه های تاریخی  و گردشگری و بازارها و اماکن خرید زیادی می باشد . از جمله جاذبه های کیش می توان به کشتی یونانی، شهر کاریز، پارک های ساحلی و ... اشاره کرد. با آژانس هواپیمایی آنامهرپرواز همراه شوید تا با تورهای کیش، هتل های کیش و جاذبه های کیش آشنا شده  و درصورتی که تمایل دارید به این جزیره زیبا سفر کنید با کارشناسان ما تماس گرقته  و از جدیدترین قیمت تورهای کیش ، هتل های کیش ، بلیت هواپیما کیش مطلع شوید همچنین شما میتوانید بلیت هواپیمای خود را به صورت آنلاین از سایت ما خریداری نمایید.

سفر به دبی



یکی از شهرهای مهم امارات متحده عربی دبی است که دوبی هم نوشته می شود. یکی از هفت امارت امیر نشین امارت متحده عربی دبی می باشد. بیشترین جمعیت را در میان این هفت امارت دبی دارد و دبی دومین امارت بزرگ آن بعد از ابوظبی می باشد. دبی از دیگر امارت‌های امارات متحده عربى جدا می باشد به لحاظ گردشگری و دیگر خدمات تجاری. تاسیسات و پیشرفتهای زیاد در صنایع و فعالیتهای مختلف در دبی باعث شده تا توجهات جهانی را در تمام زمینه ها و پروژه ها جلب کند، از جمله رویدادهای ورزشی و کنفرانسها.

دبی در جنوب کشور پهناور ایران قرار دارد و جزئی از کشور امارات متحده عربی می باشد.عده ای از مردم کشورمان برای تجارت و تفریح به دبی سفر می‌کنند.

سفر به تایلند
هر مسافری به محض ورود به تایلند چیزی که همیشه با آن مواجه می شود لبخند است.در کشورهای دیگر خنده و یا لبخند بدون مقدمه شاید با تعجب و یا فکر غلطی برای مخاطب باشد اما در تایلند خنده و لبخند جزیی از طبیعت انسان های این سرزمین را تشکیل داده است.لبخند تایلندی ها معانی متفاوتی دارد.مردم تایلند خوشحال باشند می خندند. برای عذرخواهی هم از لبخند استفاده می کنند. برای تشکرکردن نیز لبخند می زنند. در مواقع خجالت زدگی خنده ی مخصوص خود را دارند که علامت شرمندگی است.حتی معمولا مردم تایلند در زما هایی که مشکل دارند و یا عصبانی هستند می خندند که این عمل موجب می شود که بعدا پشیمان نباشند و یا احتمالا در حالت عصبایت حرف بدی را به کسی نگویند.

تایلندی ها بسیار میهمان نواز هستند اما در عین حال فاصله طبقاتی برای آنها مهم است. آنها انسان هایی صبور و اهل مدارا بوده و از رفتارهای تند و توهین آمیز دوری می کنند. هنگام بازدید از معابد یا کاخ پادشاهی ،گردشگران باید لباس مناسب و نسبتا پوشیده ای به تن داشته و بدون کفش وارد این آثار باستانی شوند. فرهنگ تایلندی ریشه در فرهنگ هند دارد و دوران طلایی آن به زمان پادشاهی آیوتایا باز می گردد که آثار تاریخی بی نظیر و هم چنین رقص و نمایش تایلندی بر جای گذاشته است تایلندی ها همگی عاوه بر نام اصلی خود، دارای نام غیررسمی و معمولا کوتاهی نیز هستند که با آن یکدیگر را صدا می زنند. تایلند کشور بودایی است که در آن تصاویر بودا مقدس شمرده می شوند. مجازات توهین به مقدسات زندان است حتی اگر توریست خارجی مرتکب این عمل شود. دست زدن به سر افراد یا اشاره با پا به چیزی، در این کشور بسیار بد شمرده می شود زیرا تایلندی ها سر را مقدس ترین و پا را پست ترین بخش بدن می دانند. کتاب ها از جمله اشیای پر ارزش برای آنها به شمار می روند، بنابراین نباید آنها را روی سر یا روی زمین قرار داد. در کشور تایلند، رنگ های مختلف نشانگر روزهای هفته هستند. زرد رنگ روز دوشنبه است و از جایی که پادشاه کنونی در این روز متولد شده است، رنگ زرد نیز رنگ سلطنتی است و وجود پرچم هایی به این رنگ در سراسر کشور، نشانگر حمایت گسترده تایلندی ها از پادشاهی است. مردم تایلند رابطه ای نزدیک با فیل ها دارند و این حیوانات جایگاه بالایی نزد این مردم دارند. اهمیت فیل ها در نمادین بودن آنها برای پادشاهی، مذهب و ملت است زیرا در تاریخ و افسانه های مردم تایلند، این حیوانات همواره نقشی برجسته داشته اند.
کد N1902083

وبگردی