آفتاب

تصمیم گیری درباره ساختمان پلاسکو بر عهده 4 ارگان است

تصمیم گیری درباره ساختمان پلاسکو بر عهده 4 ارگان است

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران لزوم فاصله گرفتن از نظام عرفی توده گذاری بناها و بازنگری در نسبت بخش های پر و خالی در بافت تاریخی را یکی از مهم ترین مولفه هایی دانست که باید در طرح جدید جامع مورد بازنگری قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، علی محمد سعادتی با بیان اینکه طرح جامع و تفصیلی جدید تهران امسال با همکاری وزارت راه و شهرسازی، شورای شهر و شهرداری تهران تدوین می شود، اظهارکرد: انتظار این است که در طرح های جدید نکات و مباحثی که پیشتر مورد توجه قرار نگرفته است، کاملاً بررسی شوند و در دوره 10 ساله پیش رو یک سری از ناکارآمدی ها جبران شود.

وی ادامه داد: موضوعاتی همچون توسعه عرصه های همگانی و حرکت از درآمدهای ناپایدار به سمت درآمدهای پایدار از مهم ترین اولویت هایی است که باید در طرح های جدید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران با اشاره به لزوم تغییر رویکردها در محدوده تاریخی پایتخت گفت: یکی از سیاست های کلی که می تواند در طرح جامع جدید در مورد بافت تاریخی دنبال شود، فاصله گرفتن از نظام توده گذاری عرفی 60 درصدی است، به این معنی که باید به شکل ویژه به الگوی توده گذاری بناها در بافت های تاریخی توجه شود و زمینه ساخت و ساز در این محدوده از شهر محدود شود.

[p]سعادتی با اشاره به تمهیدات مربوط به پارکینگ در بافت تاریخی تهران عنوان کرد: در طرح های جدید باید حداکثر محدودیت ها برای تردد در محدوده های تاریخی لحاظ شود و کمبودهای موجود از طریق توسعه پارکینگ های محله ای، تجهیز وسایل امداد و نجات و تقویت زیرساخت های شهری برطرف شود.

[p]به گفته وی، انتظار داریم در طرح جامع جدید معابر تاریخی به طور حداقلی دستخوش تغییر و تبدیل به ساختمان شوند و تجهیزات متناسب با هویت محدوده های تاریخی پایتخت بازتعریف شوند. ضمن اینکه توجه به فضاهای عمومی و همگانی در بافت تاریخی تهران بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

[p]بر اساس گزارش شهرنوشت مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران با اشاره به وضعیت ساختمان جدید پلاسکو با توجه به قرار گرفتن بخشی از آن در بافت تاریخی گفت: قاعدتاً در این خصوص، سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی ، حساسیت های خاص خود را اعمال کرده است و هر تصمیمی که در این مورد گرفته شود تصمیمی است که استانداری، فرمانداری، شهرداری و میراث فرهنگی روی آن وفاق دارند. در نتیجه موضوع تک سازمانی و تک بعدی نیست و تصمیم نهایی منتج از نظرات تمام ذی مدخلان است.

انتهای پیام

کد N1901609

وبگردی